آفتاب

انتقاد نماینده سیرجان از افزایش رانت و کاغذبازی اداری

انتقاد نماینده سیرجان از افزایش رانت و کاغذبازی اداری

نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مردم از کمبودها نگران نیستند، آنچه که مردم را ناراحت می‌کند، بی‌عدالتی است و یکی از بی‌عدالتی‌ها رانت و کاغذبازی اداری است که به وجود آورده و برای خود جایگاه و پست قائل شده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کویر، شهباز حسن‌پور صبح امروز در نخستین جشنواره اعطای گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تجلیل از واحدهای تولیدی حامی حقوق مصرف کنندگان استان کرمان اظهار کرد: امروز کشور ما با سه چالش هسته ای، منطقه و مسائل اقتصادی روبه روست.

وی ادامه داد: یکی از کارهای ارزشمند دولت یازدهم درایت در بحث هسته‌ای است و باید از دولت تقدیر کنیم که بهترین عملکرد را در سیاست خارجی داشته و تیم مذاکره کننده بسیار قوی و همراه با استدلال های منطقی توانست ندای حق طلبانه ملت ایران را به گوش جهانیان برساند.

حسن‌پور افزود: کسی که امروز نزد همه آزادی خواهان دنیا منفور است، آمریکا و غربی‌ها هستند که به آنچه گفتند پایبند نبوده و جمهوری اسلامی سربلند است که به اصول مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری و خطوط قرمز نظام اسلامی پایبند بوده است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات و ناامنی‌های منطقه تصریح کرد: باید قدر نعمت امنیت در جمهوری اسلامی را بدانیم. امروز ایران امن ترین کشور منطقه در زمین، دریا و هوا نام گرفته است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس بیان کرد: از دو سال گذشته پروازهای عبوری از مرزهای کشورمان سه برابر شده و این امر وابستگی کشورهای منطقه به ایران اسلامی را به اثبات می رساند.

رییس فراکسیون اصناف کشور با اشاره به مشکلات اقتصادی اظهار کرد: به دلیل تمرکز دولت بر کنترل تورم لجام گسیخته که بخش زیادی از آن به دلیل سوء مدیریت و بی تدبیری ها بود، موجب رکود واحدهای تولیدی شده است.

وی تاکید کرد: دولت و مجلس باید در این زمینه تلاش کنند و طی ماه های اخیر هیچ مسئله ای در بحث خروج از رکود توسط دولت مطرح نشده که مجلس همکاری نداشته باشد و دغدغه رییس مجلس این است که آرامش بر جامعه حاکم باشد.

حسن پور گفت: دولت تدبیر و امید در بحث خروج از رکود موفق نبوده و در حمایت از تولید کوتاهی در وزارتخانه های مختلف صورت گرفته و باید چاره اندیشی شود.

رییس فراکسیون اصناف کشور در ادامه بیان کرد: بهترین تعریف در حمایت از مصرف کننده را دین اسلام دارد و اگر عدالت در دستور کار همه قرار بگیرد، همه پیشنهادهای بعدی در این زمینه عملی و همه حقوق مصرف کنندگان رعایت می شود.

وی اظهار کرد: امروز مردم از کمبودها نگران نیستند، آنچه که مردم را ناراحت می کند، بی عدالتی است و یکی از بی عدالتی ها رانت و کاغذبازی اداری است که به وجود آورده و برای خود جایگاه و پست قائل شده ایم.

حسن پور تصریح کرد: اگر روزی برسد که به واردکننده کارت سبز بدهیم که با نشان دادن آن بدون معطلی همه کالایش ترخیص شود. نتیجه آن برقراری عدالت است نه اینکه یک سال معطل گرفتن یک مجوز باشیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اداره مملکت ما گران تمام می شود و اداره کشور ایران گران ترین مجموعه در بین 160 کشور دنیاست و نتیجه این اقدام، ضرر مصرف کننده است.

وی با بیان اینکه بیش از 85 درصد از کل درآمد نفتی و مالیاتی کشور صرف پرداخت حقوق می شود، گفت: باید برای ارائه خدمات ارزان تر به مردم کار را از خودمان شروع کنیم.

حسن پور تصریح کرد: متاسفانه ما مجلسی ها نیز مانند دولت به دنبال رانت ایجادکردن برای برخی در کشور هستیم. مانند خودروسازها.

وی ادامه داد: مجلس باید چند سال از این طیف حمایت کند که سالانه 18 هزار جنازه در جاده ها داریم و یکی از دلایل آن عدم استاندارد خودروهاست و از سوی دیگر مالیات زیاد بر واردات خودرو وضع کرده ایم که باید برخی از این موارد رفع شده و برخی جاها باید تصمیمات جهادی گرفته و تولیدکننده بداند که باید اقدام اساسی انجام دهد.

حسن پور گفت: در استان کرمان با توجه به همه تلاش ها، بسیاری از شرکت های بزرگ به دنبال برندهای خارج از کشور هستند. باید در این زمینه چاره اندیشی شده و تولید ما نیز با کیفیت بیشتر، بتواند رقابت کنند.

انتهای پیام

کد N497074

وبگردی