آفتاب

هاگل: ارتش آمریکا برای انجام دستورات اوباما علیه داعش است

هاگل: ارتش آمریکا برای انجام دستورات اوباما علیه داعش است

به دنبال بیانیه رئیس جمهوری آمریکا در مورد توسعه ماموریت نظامی این کشور علیه شبه نظامیان داعش، وزیر دفاع این کشور اعلام کرد: ارتش آمریکا آماده است تا این ماموریت را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا به دنبال سخنرانی باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور در بیانیه‌ای گفت: مردان و زنان نیروهای مسلح آمریکا آماده‌اند تا دستورات فرمانده کل قوا را انجام داده و با همکاران خود در دولت و همچنین دوستان و متحدانمان در سراسر جهان برای انجام این ماموریت همکاری کنند.

وی افزود: اقدام ارتش آمریکا برای از بین بردن شبه نظامیان داعش به تنهایی کافی نیست و رهبران عراق نیز باید به صورت جامع کشور را اداره کنند.

جان کربی، وزیر مطبوعات پنتاگون گفت: 475 نیروی نظامی دیگر در هفته‌های آتی به عراق اعزام می‌شوند. از این تعداد 150 تن به نیروهای امنیتی عراق مشاوره داده و به آنها کمک می‌کنند، 125 تن پروازهای اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی انجام می‌دهند و 200 تن از آنها فعالیت‌های ارتش آمریکا در عراق را هماهنگ می‌کنند.

یکی از مقام‌های ارشد دفاعی آمریکا گفت: ارتش این کشور آماده است تا اقدام مستقیم علیه مواضع داعش در سوریه را انجام دهد. تصمیمات درباره اینکه چه موقع این اقدامات انجام شود در یک زمان سنجیده و مناسب اتخاذ خواهد شد چرا که ما به پیگیری استراتژی جامع خود علیه تروریست‌های داعش ادامه می‌دهیم.

آمریکا تاکنون بیش از 150 حمله هوایی علیه اهداف داعش در عراق را صورت داده است.

انتهای پیام

کد N497068

وبگردی