آفتاب

یک منبع مخالفان توافق با رییس جمهوری یمن را تکذیب کرد

یک منبع مخالفان توافق با رییس جمهوری یمن را تکذیب کرد

تهران- ایرنا- یک منبع اطلاع رسانی دفتر مخالفان دولت یمن روز پنجشنبه توافق میان عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری یمن و مخالفان برای پایان دادن به بحران سیاسی در این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری آلمان، علی القحوم به این خبرگزاری گفت: اخبار رسانه ها درباره به توافق رسیدن رییس جمهوری یمن و مخالفان وموافقت با برچیدن چادرهای اعتصاب معترضان در صنعا کذب بوده صحت ندارد.

وی با اشاره به پیشنهاد های شماری از احزاب سیاسی وشیوخ وشخصیت های یمنی گفت: تاکنون گفت وگوها ادامه داشته وهنوز هیچ توافقی حاصل نشده است.

القحوم افزود: خواسته های مخالفان برای همگان آشکار است وآنها عبارتند از لغو افزایش نرخ سوخت، تغییر دولت یمن واجرای گفت وگوی ملی می باشد.

رسانه های خبری امروز به نقل از منابع نزدیک به ریاست جمهوری یمن اعلام کردند عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری یمن و مخالفان درباره پایان دادن به بحران کشور به توافق رسیدند.

رسانه های خبری افزودند راه حل شامل افزایش نیافتن نرخ سوخت وانتصاب نخست وزیر جدید ظرف 48 ساعت آینده در ازای پایان دادن به چادرهای اعتصاب معترضان در صنعا می باشد.

منابع رسمی یمن اعلام کردند میان دولت و مخالفان توافق حاصل شده است این درحالی است که دادستانی دستور تحقیق درباره درگیری اخیر ارتش و مخالفان در جنوب صنعا را صادر کرده است.

نیروهای نظامی یمن روز سه شنبه گذشته تظاهرات مسالمت آمیز معترضان مقابل دفتر نخست وزیری را با شلیک مستقیم گلوله به خاک و خون کشیدند که دراین حمله 10 نفر کشته و نزدیک به 100 نفر نیز مجروح شدند.

یمن از زمان اعتراض های یازده ماهه که در فوریه 2012 به برکناری 'علی عبدالله صالح' از قدرت منجر شد، تاکنون در مرحله گذار سیاسی باقی مانده است.

رسانام** 1453**5981
کد N497061

وبگردی