آفتاب
معاون بنیاد شهید:

تلاش برای ارائه بهترین خدمات درمانی به ایثارگران در اولویت است

تلاش برای ارائه بهترین خدمات درمانی به ایثارگران در اولویت است

خمین- ایرنا- معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امورایثارگران کشور گفت: تلاش مستمر برای ارتقای خدمات درمانی و دارویی به خانواده های ایثارگران سراسر کشور در اولویت برنامه های این بنیاد است.

'عبدالرضا عباسپور' روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در شهرستان محلات استان مرکزی اظهار کرد: اکنون همه خانواده های ایثارگران اعم از جانباز، آزاده و شهدا از خدمات بیمه های تکمیلی و همگانی توسط بنیاد شهید و امورایثارگران و سایر دستگاههای برخوردار هستند.

وی افزود: در کشور در تامین دارو برای ایثارگران مشکل حادی وجود ندارد و اگر بصورت دوره ای و مقعطی کمبود دارو احساس شود بصورت ویژه تامین می شود.

وی درباره برنامه خاص سلامت که برای خانواده های ایثارگران در حال اجرا است افزود: ایثارگران می توانند ضمن بهره مندی از خدمات بیمه های همگانی و تکمیلی، برای درمان های تخصصی رایگان از خدمات درمانی کلینیک های تخصصی در استانها استفاده کنند.

عباسپور گفت: کلینیک های فوق تخصصی، چندتخصصی و دعوت از متخصصین خارجی برای تشخیص و درمانهای خاص در بیمارستان های ساسان و خاتم الانبیا تهران از جمله اقدامات انجام شده است.

وی افزود: از پایان سال 92، پزشکان فوق تخصص اعم از ارتوپد، مغزواعصاب، روانپزشک، اورولوژیست، چشم پزشک، داخلی و ریه به 15 استان اعزام شده اند و تا پایان امسال روانه سایر استانها خواهند شد تا ایثارگران را تخصصی درمان کنند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امورایثارگران گفت: اکنون تیمی متشکل از 50 تن از پزشکان فوق تخصص، متخصص و کادر آزمایشگاهی با همکاری سه دانشگاه کشور به شهرستان سردشت اعزام شده اند و تاکنون یکهزار و 100 جانباز شیمیایی را ویزیت کرده اند.

وی ادامه داد: تمام خانواده های ایثارگران دارای کارت طلایی درمان از بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر دستگاهها، در طول سال می توانند با مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد، خدمات بهداشتی درمانی رایگان دریافت کنند.

معاون بنیاد شهید و امورایثارگران افزود: سالانه بیش از 20 تیم از پزشکان فوق تخصص تراز اول دنیا، در گروه، مغز و اعصاب، درد، تشنج، ارتوپدی و اورولوژی، از آلمان، انگلیس، فرانسه، سوییس و آمریکا در بیمارستان های ساسان و خاتم الانبیا خانواده های ایثارگران را درمان می کنند.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیادشهید و امور ایثارگران به همراه معاونان بهداشت و درمان، تعاون و توسعه این بنیاد روز پنجشنبه با حضور در فرمانداری محلات مشکلات 100 خانواده ایثارگر را بررسی می کنند.

حجت الاسلام 'محمدعلی شهیدی' رییس بنیادشهید و امورایثارگران شامگاه پنجشنبه نیز در آیین یادواره 58 شهید روستای ورین محلات شرکت و روز جمعه با خانواده های شهدای دلیجان دیدار می کند. ک/3

8122/555/559/ 684
کد N497037

وبگردی