آفتاب

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان: در تماس با تهران درباره اتباع دستگیر شده پاکستانی هستیم

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان: در تماس با تهران درباره اتباع دستگیر شده پاکستانی هستیم

اسلام آباد – ایرنا – سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت که سفارت کشورش در تهران با وزارت امور خارجه ایران در تماس است تا اطلاعاتی درباره اتباع دستگیری شده پاکستانی کسب کند.

'عبدالرضا رحمانی فضلی' وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه هفته جاری از دستگیری تعدادی اتباع پاکستانی و افغان که قصد عبور از مرزهای جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به خاک عراق و پیوستن به گروه تروریستی داعش داشتند، خبر داده بود.

'تسنیم اسلم' روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در این بار گفت: ما هم گزارش رسانه ها را که در این باره مطالبی را از رسانه های ایران و به نقل از وزیر کشور ایران منتشر کردند، دیده ایم؛ وزیر کشور ایران گفته است چند تبعه پاکستانی و افغان که قصد عبور از خاک آن کشور را داشتند، بازداشت شده اند. سفارت پاکستان در تهران برای گرفتن اطلاعات دقیق تر در این باره، تماس هایی با وزارت امور خارجه ایران برقرار کرده تا از جزئیات این موضوع مطلع شویم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاکستان در پاسخ به سوال دیگر ایرنا مبنی بر اینکه اخیرا مرکز تحقیقات کنگره آمریکا گزارشی منتشر کرده و در آن تاکید کرده که اگر نواز شریف نخست وزیر پاکستان به شیوه نظامی از این سمت برکنار شود، اسلام آباد تحت تحریم های واشنگتن قرار خواهد گرفت، گفت: این گزارش رسمیت ندارد و مطالب درج شده در آن فقط درحد گمانه زنی است.

وی توضیح بیشتری در این باره نداد.

در ادامه این نشست، خبرنگاری درباره لغو سفر رییس جمهوری چین به اسلام آباد سوال کرد و پرسید: آیا ممکن است قراردادها و تفاهم نامه هایی قرار بود در سفر 'شی جین پینگ' به اسلام آباد امضا شود، در جایی خارج از اسلام آباد مثلا در حاشیه اجلاس سازمان همکاری های شانگهای در تاجیکستان؟.

اسلم در پاسخ به این سوال با بیان اینکه سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و سیاست خارجی نخست وزیر پاکستان، هیات پاکستان را در اجلاس سازمان همکاری های شانگهای هدایت می کند، تاکید کرده که سفر رییس جمهوری چین به اسلام آباد، لغو نشده بلکه به تعویق افتاده است و بین این دو واژه تفاوت بسیاری وجود دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان همچنین با بیان اینکه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل از روز 31 شهریور ماه جاری آغاز خواهد شد، گفت: هیاتی عالی رتبه از پاکستان برای شرکت در این نشست به نیویورک سفر خواهد کرد و ترکیب اعضای اصلی این هیات و اینکه کدام یک از مقامات دولت پاکستان ریاست این هیات را برعهده خواهد داشت، در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

وی همچنین گفت که وزارت امور خارجه پاکستان درحال رایزنی با چند کشور برای برنامه ریزی ملاقات هایی میان هیات عالی پاکستان با مقامات عالی این کشورها در حاشیه نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل است.

آساق*3**272**1723/1275
کد N497034

وبگردی