آفتاب

عراقچی و روانچی وارد وین شدند/ مذاکره با نمایندگان اروپا تا ساعتی دیگر

عراقچی و روانچی وارد وین شدند/ مذاکره با نمایندگان اروپا تا ساعتی دیگر

وین - ایرنا - هیات مذاکره کننده هسته ای ایران به سرپرستی سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه ایران به منظور مذاکره دو جانبه با نمایندگان سه کشور اروپایی گروه 1+5 لحظاتی قبل وارد وین پایتخت اتریش شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از وین،مذاکره کنندگان هسته ای ایران تا ساعتی دیگر گفت و گو با همتایان مذاکره کننده خود از سه کشور آلمان،فرانسه و انگلیس را با هدف نزدیک تر کردن دیدگاه ها و رفع اختلاف های باقیمانده در مقر اروپایی سازمان ملل آغاز خواهند کرد.

عراقچی و روانچی در سفر یک روزه خود به وین در گفت و گو با نمایندگان سه کشور اروپایی آلمان،فرانسه و انگلیس درخصوص فراهم شدن زمینه ها برای دستیابی به توافق نهایی هسته ای تا زمان تعیین شده در ماه نوامبر رایزنی می کنند.

معاونان وزیر امور خارجه ایران در راستای مذاکرات دو جانبه با کشورهای گروه 1+5،در روزهای 13 و 14 شهریور ماه در ژنو با معاونان وزیر امورخارجه آمریکا ملاقات کرده وگفت و گوهای فشرده ای انجام دادند.

هفتمین دور مذاکرات ایران و 1+5 قرار است 27 شهریور ماه در نیویورک و درحاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سطح وزیران امور خارجه برگزار می شود.

هیات های مذاکره کننده ایران و 1+5 درباره راه حل جامع هسته ای تاکنون شش بار در شهر وین بر سر میز مذاکره نشستند و در پنجمین دور مذاکرات نگارش متن پیش نویس توافقنامه جامع آغاز شد.

در ششمین دور از مذاکرات به میزبانی وین پایتخت اتریش،با تصمیم طرفین مذاکره کننده،گفت و گوها برای دستیابی به توافق نهایی به مدت ٤ ماه دیگر تمدید شد.

مقام های ایران همواره اعلام کرده اند در صورتی که طرف مقابل حسن نیت داشته باشد دستیابی به توافق امکانپذیر است.

سید عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد ایران قبل از آغاز گفت و گو ها با نمایندگان سه کشور اروپایی در وین،تاکید کرد: اگر طرف مقابل از برخی خواسته های غیر معقول دست بردارد، مذاکرات به سرانجام می رسد.

عراقچی با بیان اینکه تصویر نادرست از ایران در اثر مذاکرات و دیپلماسی یک سال گذشته شکسته است،گفت: اگر طرف های مقابل حسن نیت داشته باشند و از برخی خواسته های غیر معقول دست بردارند، این مذاکرات به سرانجام خواهد رسید.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه همچنین ابراز امیدواری کرد که با انجام دیدارهای دوجانبه طرفین به درک و تفاهم بیشتری برسند تا در دور جدید مذکرات در نیویورک به پیشرفت دست یابیم.

اروپام*1*1701**5981
کد N496954

وبگردی