آفتاب

بررسی جایگاه زبان فارسی در مطالعات عرفان و فلسفه در اندونزی

بررسی جایگاه زبان فارسی در مطالعات عرفان و فلسفه در اندونزی

کوالالامپور – ایرنا - کارگاه ˈاهمیت زبان فارسی در مطالعات عرفان و فلسفهˈ با حمایت رایزنی فرهنگی ایران در جاکارتا در دانشگاه اسلامی ˈسونان آمپلˈ شهر ˈسورابایایˈ اندونزی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی روز پنجشنبه اعلام کرد این کارگاه آموزشی با برنامه ریزی و حمایت این رایزنی و با حضور 50 تن از اساتید و دانشجویان دانشگاه اسلامی 'سونان آمپل' توسط اتاق ایران در این دانشگاه برگزار شد.

'باستیان زولینو' فارغ التحصیل مقطع دکتری زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران و عضو هیات علمی دانشگاه اندونزی، تدریس این دوره از کارگاه را به عهده داشت.

وی در این کارگاه آموزشی در باره قدمت زبان کهن فارسی سخن گفت و سپس وجود بزرگان عرفان و فلسفه در حوزه تمدنی بزرگ ایران را یادآور شد.

وی گفت: بی تردید زبان فارسی، زبان اسلام و یکی از قدیمی ترین زبان های جهان است، زیرا دانشمندان زیادی از گذشته های دور تاکنون در این منطقه ظهور پیدا کرده و می کنند و آثار مهمی در زمینه های علوم اسلامی و سایر علوم از جمله عرفان و فلسفه را در قالب مقالات و کتب به زبان فارسی نوشته و می نویسند.

زولینو با نام بردن از تعدادی از نام آوران زبان فارسی در زمینه عرفان و فلسفه به تشریح شخصیت امام غزالی، فارابی، ابن سینا، ملاصدرا، عین القضاه همدانی، نظام الملک و سهروردی و آثار این بزرگان پرداخت.

وی راه دستیابی به قله بلند عرفان را آشنایی با زبان و ادبیات فارسی دانست و اعلام کرد به همت اتاق ایران در دانشگاه 'سونان آمپل' در ترم جاری کلاس زبان فارسی تشکیل خواهد شد.

کلاس زبان فارسی دانشگاه اسلامی سونان آمپل نیز با تدریس استاد بیهقی، عضو هیات علمی دانشگاه و فارغ التحصیل دانشگاه بین الملل امام خمینی (ره) قزوین عصر روز سه شنبه در این دانشگاه اندونزی گشایش یافت.

آساق**1611
کد N496929

وبگردی