آفتاب

حمایت تروریست های سوریه از طرح ادعایی حمله آمریکا به داعش

حمایت تروریست های سوریه از طرح ادعایی حمله آمریکا به داعش

تهران- ایرنا- ائتلاف مخالفان سوریه با استقبال از طرح ادعایی باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا برای حمله به گروه تروریستی داعش در سوریه، همچنین خواستار اقدام واشنگتن علیه بشار اسد رییس جمهوری قانونی سوریه شد.

گروههای تروریستی مخالف دولت سوریه که با عنوان 'ائتلاف مخالفان 'فعالیت می کنند، در بیانیه ای که روز پنجشنبه خبرگزاری فرانسه منتشر کرد، از طرح آمریکا برای حمله هوایی به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه وآموزش نیروهای مخالف دولت سوریه حمایت کردند.

به زعم این ائتلاف، پس از حمله آمریکا به داعش واز بین رفتن آنها ، منطقه با ثبات وعاری از تروریست های داعش می شود که آن وقت نوبت تضعیف وسرنگونی دولت اسد است .

ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا طرحی را که مدعی است هدف آن مبارزه با گروه تروریستیˈداعشˈاست، به رهبران کنگره ارایه داده است و منابع نزدیک به دولت واشنگتن معتقدند که بخش مهمی از این راهبرد به گسترش عملیات هوایی در عراق و همچنین سوریه اختصاص دارد.

تلاش های آمریکا در مبارزه با داعش در حالی افزایش یافته که برخی از کارشناسان، این اقدامات را راهی برای مداخله در عراق و سوریه عنوان می کنند.

دولت آمریکا اخیرا مدعی تلاش برای تشکیل یک ائتلاف گسترده بین المللی برای مبارزه با داعش شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در این باره گفت: ائتلاف موسوم به ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش که پس از اجلاس سران ناتو در ولز انگلیس اعلام موجودیت کرده و در حال شکل گیری است، با ابهامات جدی مواجه بوده و در جدیت آن برای مبارزه ریشه ای و صادقانه با تروریسم تردید اساسی وجود دارد .

قدرت های غربی و برخی کشورهای عربی که تا چند هفته قبل، از جنایت های داعش در عراق و سوریه حمایت کرده و آن را قیام مردمی قلمداد می کردند، این روزها با چرخشی 180 درجه ای، از خطرات جهانی داعش و پیوستن به این ائتلاف سخن می گویند.

خاورم/ 380/
کد N496885

وبگردی