آفتاب
شیخ نعیم قاسم:

آمریکایی ها در پایان دادن به داعش جدی نیستند

آمریکایی ها در پایان دادن به داعش جدی نیستند

معاون دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به تلاش آمریکا برای شکل دهی ائتلافی علیه گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام از جدی نبودن آمریکایی ها در این زمینه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه السفیر، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: تحرک بین المللی آمریکا برای  از بین بردن خطر گروههای تکفیری جدی نیست.

وی افزود: سخنان باراک اوباما مشخص است و مهاری که از آن سخن می گوید تعیین مخاطرات است اما مایل به ادامه نقش این سازمان تروریستی برای به کارگیری علیه کشورهای مشخصی در منطقه و ترساندن این کشورهاست. هدف حفظ داعش برای کسب دستاوردهای سیاسی به ویژه در عراق و سوریه است.

نعیم قاسم تاکید کرد: با بررسی دقیق مواضع آمریکا معلوم می شود که آنها حضور داعش را در منطقه ما می پذیرند اما می کوشند که مانع از سرایت آن به کشورشان شوند آنها به دنبال پایان دادن به داعش نیستند.

وی افزود: علت جنجالهای بین المللی و منطقه ای به خارج شدن این گروهک از کنترل و ترس از تبعات آن مربوط می شود.

شایان ذکر است که باراک اوباما در سخنانی داعش را غده سرطانی خواند و مدعی شد اوباما با اعلام این طرح چهار ماده ای گفت: هدف ما مشخص است، ما داعش را تضعیف کرده و در نهایت از بین خواهیم برد. وی ضمن خطرناک خواندن تروریست ها برای آمریکا و همپیمانانش تاکید کرد هر چند این تروریست ها تا کنون عملیاتی را در خاک آمریکا انجام نداده اند اما این کشور با طرح راهبردی ضدتروریستی جدید به شکلی فراگیر و  مداوم به مقابله با آنها می رود.

کد N496868

وبگردی