آفتاب
امیر عبداللهیان در دیدار با رییس جمهور زیمباوه:

سیاست ها و عملکرد نادرست آمریکا و برخی کشورهای غربی ، علت ایجاد جریان های افراطی در خاورمیانه و آفریقاست

سیاست ها و عملکرد نادرست آمریکا و برخی کشورهای غربی ، علت ایجاد جریان های افراطی در خاورمیانه و آفریقاست

تهران-ایرنا- معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه گفت: سیاست ها و عملکرد نادرست آمریکا و برخی کشورهای غربی ، علت ایجاد جریان های افراطی در خاورمیانه و آفریقاست.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از اداره کل دیپلماسی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان نیز در دیدار با رابرت موگابه رییس جمهور زیمباوه ضمن تبریک ریاست این کشور بر جامعه توسعه اقتصادی جنوب آفریقا (SADC) گفت : قاره آفریقا با نام مبارزین ضد استعمار و آپارتاید همچون نلسون ماندلا و رابرت موگابه شناخته می شود.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه بر استمرار پیوندهای دوستانه و همکاری های سازنده بین دو کشور تاکید و ابراز امیدواری کرد که زیمبابوه بتواند در چارچوب منافع ملی و با تکیه بر توان و امکانات بومی خویش بر چالشهای موجود فائق آمده و با طی کردن روند توسعه ، به کشوری آباد و پیشرفته در منطقه جنوب آفریقا تبدیل شود.

امیر عبداللهیان سیاست ها و عملکرد نادرست آمریکا و برخی از کشورهای غربی را علت بوجود آمدن جریان های افراطی در خاورمیانه و آفریقا دانست و عزم راسخ جامعه جهانی و اقدام دست جمعی کشورهای جهان را برای رفع این معضل بزرگ خواستار شد.

رابرت موگابه رئیس جمهور زیمبابوه در دیدار با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در شهر حراره پایتخت این کشور با ابلاغ سلام های گرم خود به حضرت آیت ا… خامنه ای مقام معظم رهبری و ابراز خرسندی از انجام عمل جراحی موفقیت آمیز ایشان و نیز ابلاغ سلام و درودهای دوستانه خود به رییس جمهوری کشورمان، بر وجود روابط دوستانه و صمیمی بین رهبران و مردم دو کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور زیمبابوه در این دیدار استحکام بیش از پیش روابط و همکاریهای فیمابین در زمینه های سیاسی و اقتصادی و صیانت از دستاوردهای دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

موگابه با تاکید بر حمایت زیمبابوه از حق جمهوری اسلامی ایران در فعالیت های هسته ای صلح آمیز ، اعمال استانداردهای دوگانه در این زمینه را تقبیح نمود.

رییس جمهور زیمبابوه با اشاره به تحولات جاری در عرصه بین المللی و دخالت های آمریکا در سایر کشورها از جمله لیبی ،عراق ، ضمن تحسین مردم و دولت ایران بخاطر مقاومت در برابر فشارهای ناشی از تحریم های ظالمانه افزود : جمهوری اسلامی ایران با ایفای نقش سازنده در منطقه و جهان ثابت کرده که یک کشور قابل اطمینان می باشد.

موگابه تقویت همکاری، همبستگی و اتحاد بین کشورهای در حال توسعه را برای دستیابی به توسعه پایدار و ایستادگی در برابر زیاده خواهی ها ضروری ارزیابی کرد.

رئیس جمهور زیمبابوه همچنین خواستار حضور فعال تر فعالان تجاری و سرمایه گذاران ایرانی در عرصه های اقتصادی و سرمایه گذاری در زیمبابوه شد.

سیام**9121**1440
کد N496855

وبگردی