آفتاب
تاکید دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا

مقابله با تهدیدات نظامی احتمالی علیه ایران از مبدا

مقابله با تهدیدات نظامی احتمالی علیه ایران از مبدا

تهران- ایرنا- دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به تهدیدات احتمالی آینده گفت:مبداء تهدیدات احتمالی دریایی علیه ایران ، احتمالا از دریای مدیترانه ، دریای سرخ ، اقیانوس هند تا دریای عمان و خلیج فارس خواهد بود و نیروهای مسلح ایران باید تهدیدات و ماجراجویی احتمالی دشمنان را از مبداء آن مورد هدف قرار دهند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوه، سرلشکر پاسدار یحیی صفوی ضمن بازدید از منطقه یکم دریایی و کارخانجات نیرویی دریایی ارتش و ناو شکن جماران به همراه دانشجویان خود در مقطع دکتری دانشگاه جنگ ارتش این مطلب را اعلام کرد.

وی افزود: دشمنان فرا منطقه ای پس از شکست در عراق و افغانستان و غزه می دانند که جمهوری اسلامی ایران قویتر از گذشته شده است و آنها ضعیف تر شده اند.

نامبرده با اشاره به ضرورت تدوین راهبرد دریایی در بخش های مختلف گفت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن دو هزار و 700 کیلومتر ساحل در دریای عمان و خلیج فارس و دریای خزر ، ضرورت دارد که راهبرد دریایی را در بخش نظامی و غیرنظامی تدوین کند.

سرلشکر صفوی اضافه کرد: باید با توجه به تهدیدات احتمالی آینده که ماهیت دریا پایه و هواپایه خواهند داشت، باید هم راهبرد دریایی و هم راهبرد پدافند هوایی دفاع از کشور را تدوین کنیم که بخش نظامی این کار برعهده نیروهای مسلح و بخش غیر نظامی آن به عهده دولت است.

عضو هیات علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) در تشریح اهمیت ژئوپلیتیکی خلیج فارس گفت: موقعیت ژئواستراتژیکی و ژئوپلیتیکی ، منابع عظیم نفت و گاز ، نقش فرهنگی و ایدئولوژیکی و بازار مصرف کالا و تسلیحات نظامی ، از مهمترین عوامل اهمیت آفرین این منطقه است.

وی افزود: هر قدرت نظامی بحری که در اقیانوس هند و اطراف آن بخواهد عملیات نظامی وسیع زمینی ، هوایی و یا دریایی انجام دهد ، باید منطقه خلیح فارس ، دریای عمان و دریای عرب را در استراتژی نظامی خود مورد توجه قرار دهد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تقدیر از کارشناسان و متخصصان نیروی دریایی ارتش که با همت و نبوغ توانستند طی مدت کوتاهی تدبیر فرماندهی معظم کل قوا را عملیاتی کنند، گفت: ملت هوشمند ایران به فرزندان دلاور ارتشی و سپاهی خود که در دریای خروشان عمان و خلیج فارس از حیثیت و اقتدار و منافع ملی حفاظت و پاسداری می کنند، مباهات می کند.

صفوی با اشاره به اهمیت محیط زیست به عنوان گنجینه نسل های آینده اظهار داشت: هم اکنون موضوع حفاظت از محیط زیست در جهان به طور جدی دنبال می شود و نیروی دریایی ارتش و سپاه باید در خلیج فارس و دریای عمان ، محیط زیست را به مثابه یک اصل انسانی و الزام اخلاقی مد نظر قرار دهند.

در این برنامه که از روز سه شنبه هفته جاری آغار شده است بازدید از پالایشگاه ها و بنادر و جزایر، از دیگر برنامه های سفر علمی دانشجویان دوره دکتری دانشگاه جنگ ارتش ، به همراه صفوی خواهد بود.

اجتمام(1)9105**1436
کد N496783

وبگردی