آفتاب

کارکنان وزارت فرهنگ یونان دست از کار کشیدند

کارکنان وزارت فرهنگ یونان دست از کار کشیدند

آتن- ایرنا- کارکنان وزارت فرهنگ یونان به نشانه مخالفت با سیاست های ریاضت اقتصادی دولت اعتصاب و دست از کارکشیدند

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ازآتن،کارکنان وزارت فرهنگ یونان به نشانه مخالفت با سیاست های ریاضت اقتصادی دولت و همراهی با نظام سرمایه داری ،اعتصاب و دست از کارکشیدند.

اتحادیه سراسری کارکنان وزارت فرهنگ یونان صبح روز پنجشنبه با انشتار بیانیه ای ضمن محکوم کردن طرح اصلاحات در ساختار کاری این وزارتخانه و شرایط اشتغال کارکنان، اعلام کرد: دولت در راستای اجرای خواسته های بانک مرکزی اتحادیه اروپا، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول موسوم به تروئیکا به سیاست ریاضت اقتصادی، کاهش نیروی انسانی و واگذاری بخش مدیریتی وزارتخانه ها، در نظر دارد راه را برای اخراج بیش از پیش کارکنان این وزارتخانه را نیز فراهم آورد.

این اتحادیه در بیانیه خود از کلیه کارکنان وزارت فرهنگ و بقیه اقشار جامعه خواسته تا در تظاهرات امروز که به نشانه مخالفت با سیاست های ریاضت اقتصادی و سیاست در قبال تغییر شرایط کار کنان ادارت دولتی که دولت راستگرای و محافظه کار دمکراسی نوین در راستای همراهی با نظام سرمایه داری صورت می دهد، در مقابل وزارت اصلاحات اداری برگزار خواهد شد شرکت کنند.

در همین حال بزرگترین اتحادیه کارمندی یونان( اد- دی) ضمن اعلام حمایت از مبارزات کارکنان وزارت فرهنگ، اعلام کرده است که امروز از ساعت 12 کلیه کارکنان دارات دولتی دست از کار خواهند کشید و بصورت فعال در تظاهرات امروز شرکت خواهند کرد.

اروپام**462**
کد N496733

وبگردی