آفتاب

بازداشت 94 مسلح تکفیری و شناسایی 11 باند تروریستی در مصر

بازداشت 94 مسلح تکفیری و شناسایی 11 باند تروریستی در مصر

نیروهای ارتش مصر در جریان عملیات ضد تروریستی 94 تن از عناصر مسلح تکفیری را بازداشت و دو تن دیگر را به هلاکت رساندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، نیروهای ارتش مصر در جریان این عملیات گروهی از افراد تروریستی را بازداشت کرده و دو تن از آنها را به هلاکت رساندند.

این در حالی است که نیروهای پلیس این کشور نیز در جریان این عملیات توانستند 11 باند تروریستی را که برای حمله به ارتش و پلیس تشکیل شده بود بازداشت کنند.

محمد سمیر، سخنگوی نظامی ارتش مصر در اظهاراتی عنوان داشت که نیروهای مسلح این کشور حملات شدیدی را از چهارم الی نهم سپتامبر جاری علیه گروه‌های تروریستی صورت دادند و طی آن کانون‌های تروریستی را در استان‌های شمال سینا، اسماعیلیه، دقهلیه هدف قرار دادند که در جریان آن دو تن از افراد تروریستی کشته و 94 تن دیگر بازداشت شدند.

وی افزود: نیروهای ارتش همچنین 13 خودرو و 44 موتور سیکلت بدون پلاک را که برای اجرای عملیات تروریستی علیه نیروهای مسلح و پلیس مصر استفاده می‌شد، توقیف کردند.

سمیر همچنین گفت که در جریان این عملیات نیروهای ارتش هفت تن مواد منفجره و یک خمپاره، چهار بمب دست ساز و سه انبار اسلحه و 121 گلوله را کشف و ضبط کردند.

علاوه بر این هشت بسته مواد منفجره به دست نیروهای ارتش خنثی و 9 تونل نیز در شمال سینا توسط آنها تخریب شد.

هانی عبداللطیف، سخنگوی رسمی وزارت کشور مصر اعلام کرد: در عملیات دیگری که توسط نیروهای پلیس مصر انجام شد، سرویس‌های امنیتی حملات بی‌سابقه‌ای را علیه یکی از خطرناک ترین باندهای تروریستی تکفیری انجام دادند که افراد آن در تلاش بودند تا نیروهای بیشتری را به سمت خود جذب کرده و آنها را برای اجرای عملیات تروریستی علیه شهروندان، عبادتگاه‌ها، تاسیسات مهم و نیروهای پلیس و نیروهای مسلح آموزش دهند.

انتهای پیام

کد N496682

وبگردی