آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

دهها کشته و زخمی در انفجارهای شب گذشته بغداد/آزادسازی البیشکان در ضلوعیه

دهها کشته و زخمی در انفجارهای شب گذشته بغداد/آزادسازی البیشکان در ضلوعیه

دهها کشته و زخمی در انفجارهای شب گذشته پایتخت عراق و آزادسازی منطقه البیشکان در ضلوعیه در صلاح الدین از مهمترین اخبار امنیتی این کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، یک منبع امنیتی در بغداد اعلام کرد: انفجار دو خودرو بمبگذاری شده که عوامل انتحاری آنها راهدایت می کردند در منطقه بغداد الجدیده به کشته شدن یازده نفر و زخمی شدن 46 نفر دیگر انجامید.

این منبع افزود: انفجار خودرو نخست که در نزدیکی خانه سینما در البیضاء در بغداد الجدید  وانفجار دوم در نزدیکی مرکز ایست بازرسی پلیس در همان منطقه رخ داد.

بر اثر انفجار در منطقه الغدیر و المشتل نیز هفت کشته و 36 نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی احمد الکریم رئیس شورای استان صلاح الدین گفت: نیروهای امنیتی و مردمی با حمایت عشایر الجبور در الضلوعیه موفق به آزادی منطقه البیشکان در الضلوعیه در هشتاد کیلومتری جنوب تکریت پس از درگیری های شدید با گروههای مسلح شدند.

وی  افزود: دهها نفر از تروریستهای داعش کشته و بسیاری از ادوات آنها به آتش کشیده شد در حال حاضر عملیات برای آزاد سازی مناطق شرقی صلاح الدین در جریان است.

رئیس شورای استان صلاح الدین که به عشایری که هنوز اقدامی علیه داعش انجام نداده اند هشدار داد: عشایر از نیروهای امنیتی حمایت کنند و گرنه شریک در جنایات تروریستها خواهند بود.

شایان ذکر است که نیروهای امنیتی اخیرا عملیاتی را برای شکست محاصره ضلوعیه آغاز کرده اند.

کد N496673

وبگردی