آفتاب

وزیران خارجه 11 کشور امروز در جده گردهم می‌آیند

وزیران خارجه 11 کشور امروز در جده گردهم می‌آیند

با هدف بررسی راه‌های مقابله با تروریسم وزرای خارجه 11 کشور امروز (پنجشنبه) نشستی را در شهر جده برای مذاکره در خصوص راه‌های مواجهه با گروه‌های افراط گرای تروریستی برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت شبکه العربیه، این نشست با هدف تسریع در روند تشکیل ائتلافی بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم برگزار می‌شود که عربستان پیشنهاد تاسیس آن را در سال 2005 مطرح کرده بود و در اوت سال جاری با پرداخت 100 میلیون دلار از آن حمایت کرد.

کشورهای شرکت کننده در این نشست شامل شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس و سه کشور عربی دیگر از جمله اردن، مصر، لبنان و همچنین ترکیه و آمریکا می‌شوند.

بر اساس این گزارش، برنامه‌های این کنفرانس بررسی تروریسم در منطقه، گروه‌های افراط گرای تروریستی و راه‌های مقابله با فعالیت های آنها است.

اهداف ائتلاف بین‌المللی مبارزه با تروریسم شامل رفع نیازهای کشورهای در حال توسعه در خصوص آموزش عملیات مبارزه با تروریسم و ممانعت از انفجارهای انتحاری و همچنین همکاری با کشورهای توسعه یافته و سازمان‌های بین المللی برای حمایت از کشورهای در حال توسعه در زمینه مبارزه با پولشویی، مبارزه با تروریسم و سلاح‌های شیمیایی و بیوشیمی و هسته‌ای است.

قرار است میان مراکز مبارزه با تروریسم ملی و منطقه‌ای ارتباط برقرار شده و مشارکت میان آنها در کسب اطلاعات مربوط به حمایت‌های مالی از گروه‌های تروریستی و پولشویی تسهیل شود.

همچنین قرار است جان کری امروز پس از سفر منطقه ای خود به بغداد و امان عازم عربستان شود تا ضمن دیدار با مقامات این کشور و همچنین مذاکره با مسئولان ارشد مصر، ترکیه، اردن و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس حمایت‌های آنها را برای ایجاد ائتلاف گسترده علیه گروه دولت اسلامی بدست آورد.

انتهای پیام

کد N496632

وبگردی