آفتاب

عضو شورای عالی مفتی روسیه: اختلافات مذهبی موجب تضعیف اسلام می شود

عضو شورای عالی مفتی روسیه: اختلافات مذهبی موجب تضعیف اسلام می شود

تهران-ایرنا- عضو شورای عالی مفتی روسیه، در حاشیه همایش بین المللی علمای جهان اسلام، ایجاد فتنه و اختلافات مذهبی میان مسلمانان و تشکیل گروه های تکفیری را به نفع رژیم صهیونیستی و موجب تضعیف اسلام دانست.

'نفیق الله عشیروف' روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: اختلافات مذهبی موجب تضعیف اراده مسلمانان و به راه افتادن جنگ میان آنها می شود.

وی اضافه کرد: پس از شهادت امام حسن (ع) و امام حسین(ع) نیز فتنه هایی ظهور کرد و اهانت های فتنه گران به اسلام نزد همگان شناخته شده است و فتنه اخیر تکفیری ها به نفع دشمن مسلمانان یعنی رژیم صهیونیستی است.

عشیروف گفت: متاسفانه برخی از کشورهای مسلمان که اطلاعاتی در این زمینه ندارند تصور می کنند که حمایت از گروه های تکفیری به نفع منافع سیاسی آنهاست به همین دلیل وظیفه دانشمندان مسلمان است تا با برپایی نبرد فکری علیه گروههای تروریستی، جوانان را از خطیر بودن امر آگاه سازند.

وی با اشاره به افکار تکفیری ها تاکید کرد: گروههای تکفیری هیچ مسلمانی را قبول ندارند مگر اینکه تابع آنها باشد و فقط از طریق نبرد فکری، دانشمندان مسلمان می توانند افکار ضاله آنها را تصحیح و از پیوستن جوانان به آنها جلوگیری کنند.

عشیروف، با محکوم کردن جنایت های گروههای تکفیری - تروریستی در عراق، سوریه، لیبی، سومالی و نیجریه گفت: این گروهها از سوی آمریکا حمایت می شوند.

وی بزرگترین چالش پیش روی مسلمانان را تفرقه خواند و نسبت به تبعیت از گام های رژیم صهیونیستی هشدار داد.

وی با انتقاد از سازمان ملل و عملکرد دوگانه آن نیز گفت: دوگانگی رفتار سازمان های بین المللی نسبت به ایران پیشرفته نشان دهنده سیاست های غلط سازمان ملل است.

عشیروف، در ادامه با محکوم کردن تحریم های غرب علیه ایران، برنامه هسته ای صلح آمیز را حق ایران دانست و گفت: دوگانگی رفتار غرب موجب شده رژیم صهیونیستی صدها کلاهک هسته ای در اختیار داشته باشد و هر روز به جنایت جدیدی دست بزند اما ایران اسلامی از حق استفاده صلح آمیز انرژی هسته ای در زمینه های اقتصادی و پزشکی محروم باشد.

همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین روزهای سه شنبه و چهارشنبه در تهران برگزار شد.

رسانام** 1453*1027*1275
کد N496627

وبگردی