آفتاب
سیاست فرار به جلوی اوباما/

رییس جمهوری امریکا از حمله هوایی به سوریه علیه داعش خبر داد

رییس جمهوری امریکا از حمله هوایی به سوریه علیه داعش خبر داد

تهران – ایرنا – باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در سخنانی با اتخاذ سیاست فرار به جلو و سکوت چهار ساله دربرابر جنایات و تحرکات گروه های تروریستی و داعش در سوریه،از آمادگی واشنگتن برای حمله هوایی علیه مواضع داعش در این کشور خبر داد.

خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه از واشنگتن با انتشار این خبر گزارش داد اوباما در نطق خود از کاخ سفید مدعی شد که هم اکنون تلاش ها برای ایجاد یک ائتلاف گسترده علیه داعش در جریان است.

اوباما گفت :در اقدام علیه داعش همانگونه که در عراق صورت گرفت در سوریه نیز دراین مورد 'تردیدی' به خود راه نمی دهیم . و از حملات هوایی علیه داعش استفاده می شود.

بنابراین گزارش وی همچنین از کنگره این کشور خواست تا اختیارات و منابع مورد نیاز جهت تجهیز و آموزش نیروهای مخالف دولت سوریه را دراخیتارش قرار دهد.

وی در سخنان خود داعش را یک گروه اسلامی و دینی ندانست و گفت چراکه هیچ دین و آیینی کشتار انسان های بی گناه را روا ندانسته و اکثریت قربانیان این گروه تروریستی مسلمانان بوده اند.

رییس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از سخنانش که آن را رسانه های غربی راهبردی می خوانند، افزود 475 پرسنل نظامی بیشتر در قالب مشاور نظامی به عراق روانه می شوند ، اما بطور مستقیم در عملیات نظامی شرکت نخواهند داشت.

اوباما در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد تروریست هایی که تهدیدی علیه امنیت آمریکا به شمار روند در هرکجا که باشند ،دنبال خواهد کرد.

اوباما درحالی نطق راهبردی خود را روز گذشته در کاخ سفید ایراد کرد که طی روزهای گذشته و به دنبال اظهاراتی که در یک کنفرانس خبری گفته بود علیه داعش راهبردی ندارد و این مسئله مورد انتقادهای شدید قرار گرفت.

هم اکنون کارشناسان و تحلیلگران بین المللی این پرسش را مطرح می کنند که اوباما چگونه بدون داشتن مجوزهای قانونی و بین المللی ازجمله شورای امنیت سازمان ملل می تواند علیه سوریه به بهانه دنبال کردن تروریست های داعش، دست به حملات هوایی بزند.

رسانام **1302**5981
کد N496589

وبگردی