آفتاب
حقوقدان کویتی:

داعش ترفندی از سوی رژیم صهیونیستی برای مقابله با مقاومت است

داعش ترفندی از سوی رژیم صهیونیستی برای مقابله با مقاومت است

تهران- ایرنا-ابراهیم طباخ حقوقدان کویتی درحاشیه همایش بین المللی علمای اسلام درحمایت از مقاومت فلسطین گفت:ایجاد گروهک تروریستی داعش ترفندی از سوی رژیم صهیونیستی برای مقابله با مقاومت اسلامی است ،همانطور که قبل از این القاعده را برای دستیابی به اهداف خود درافغانستان بوجود آورد.

این حقوقدان کویتی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد گروه های داعش و جبهه النصره ساخته دست استعمار است وبهترین دلیل این امر آن است که این دو گروه تروریستی که در مرزهای فلسطین اشغالی مستقر هستند تاکنون حتی یک گلوله هم به سمت رژیم صهیونیستی شلیک نکرده اند و رژیم صهیونیستی مجروحان آنها را در بیمارستان های خود مداوا می کند.

وی افزود:تجاوز به سوریه ، عراق، غزه وجنوب لبنان بر اساس فتواهای مغرضانه علما و روحانیون مزدور علیه امت اسلامی صورت گرفت ، به طوری که می بینیم آنها حتی یک فتوا هم علیه رژیم صهیونیستی صادر نکردند.

'طباخ ' موضع دولت کویت در خصوص غزه را سیاست دفاع از حق دانست وگفت: کویت از دهها سال قبل موضع حمایت از فلسطین را درپیش گرفته واولین بار سازمانهای فلسطینی در کویت تشکیل شد.

وی با اشاره به کمک های کویت به سوریه و اهالی غزه گفت: امت اسلامی هرزمان که در معرض خطر قرار بگیرد کویت به کمک آنها می شتابد.

وی با تاکید بر این مطلب که دولت و مردم کویت جنایت های گروهک تروریستی داعش را محکوم می کنند گفت: تروریسم در همه جای دنیا محکوم است.

وی بر حمایت از ملت های مظلوم بحرین ،یمن و سازمان های مردمی آنها تاکید کرد وگفت: بهترین راه برای حل این درگیری ها راه حل سیاسی وگفت وگو است.

وی با اشاره به سفر دوماه قبل امیرکویت به ایران گفت: این سفر نتایج بسیار پربار از جمله امضای قراردادهای همکاری برای دو کشور داشت.

وی روابط کویت وایران را مستحکم خواند و خواستار گسترش روزافزون مناسبات میان دو کشور شد.

همایش بین الملل علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین روزهای سه شنبه وچهارشنبه در تهران برگزار شد.

رسانام** 1453** 5981
کد N496551

وبگردی