آفتاب

عراقچی و روانچی در راه وین/ دستور کار، مذاکره با سه کشور اروپایی

عراقچی و روانچی در راه وین/ دستور کار، مذاکره با سه کشور اروپایی

تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان به ریاست «مجید تخت روانچی» و «سید عباس عراقچی» امروز ( پنجشنبه ) عازم وین پایتخت اتریش شدند تا با نمایندگان سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان عضو گروه ١+٥ مذاکره کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، گفت وگوهای دو جانبه ایران با اعضای گروه ١+٥ برای کاستن از اختلافات و رسیدن به توافق نهایی جامع هسته ای است.

هفته گذشته در روزهای ١٣ و ١٤ شهریورماه نمایندگان ایران و امریکا بطور دو جانبه با یکدیگر بیش از٢٠ ساعت مذاکرات سیاسی و کارشناسی داشتند.


دراین مذاکرات که در ژنو سوییس برگزار شد،عراقچی و روانچی با «ویلیام جوزف برنز» معاون ارشد وزیر خارجه امریکا و «وندی شرمن» نماینده واشنگتن در گروه ١+٥ دیدار و گفت وگو کردند. تیم کارشناسی ایران نیز به ریاست «حمید بعیدی نژاد» با تیم کارشناسی امریکا به ریاست «جیم تیمبی» مذاکره کردند.


«محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه نیز ١٠ شهریورماه در بروکسل با «کاترین اشتون» مسوول سیاست خارجی اروپا و پس ازآن در ١٣ شهریورماه در ایتالیا با «فدریکا موگرینی» وزیرخارجه فعلی ایتالیا و جانشین اشتون دیدار و گفت وگو کرد. هفته گذشته عراقچی با «نیکلاس دوریویر» نماینده فرانسه در گروه ١+٥ مذاکره کرد.


دور بعدی مذاکرات ایران و ١+٥ در تاریخ ١٨ سپتامبر( ٢٧ شهریور ماه جاری) در نیویورک برگزار خواهد شد.

کد N496462

وبگردی