آفتاب

ویروس ابولا به استرالیا رسید

ویروس ابولا به استرالیا رسید

کوالالامپور – ایرنا – یک شهروند استرالیایی پس از بازگشت از غرب آفریقا به دلیل بیماری و بروز علائم ابتلا به ویروس ابولا در بیمارستان قرنطینه شد.

به گزارش ایرنا، یک مرد استرالیایی روز پنجشنبه پس از بازگشت از سفر آفریقا به دلیل بروز علائم ویروس ابولا در بیمارستان ساحل طلایی در استان 'کوئینزلند' قرنطینه شد.

شبکه خبری 'ای.بی.سی' استرالیا اعلام کرد این شهروند استرالیایی دو روز پیش از غرب آفریقا به این کشور بازگشته و از آن زمان تاکنون به شدت بیمار است.

بیمارستانی که این شهروند استرالیایی در آن قرنطینه شده با تایید این موضوع که بیمار دارای علائم ویروس ابولا است، اعلام کرد اظهارنظر قطعی در مورد وضعیت سلامتی وی نیازمند آزمایش های بیشتر به منظور شناسایی علت بیماری است.

ویروس ابولا از کشنده ترین ویروس هایی است که باعث بیماری شدید در انسان و پستانداران می شود. ابولا به طور مرگباری در میان انسان ها و میمون ها در آفریقا شایع است.

این ویروس نخستین بار در سال 1976 میلادی که حدود 300 نفر را مبتلا کرد شناخته شد. با شیوع آن از هر 10 نفر مبتلا به بیماری 9 نفر جان خود را از دست می دهد.

در سال 1995 حدود 80 درصد از مبتلایان به این ویروس جان خود را از دست دادند.

امسال نیز با انتشار مجدد این ویروس که از گینه شروع شد و به کشورهای همسایه سیرالئون و لیبریا گسترش یافت حدود دو هزار و 296 نفر جان خود را از دست دادند و در مجموع حدود چهار هزار و 200 نفر به ویروس آلوده شده اند.

این بزرگترین مورد شیوع ابولا از نظر موارد ابتلا، آمار مرگ و پراکندگی جغرافیایی به حساب می آید.

سازمان بهداشت جهانی پیش بینی کرده است ابتلا به این ویروس در غرب آفریقا افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

این سازمان همچنین هشدار داده است که لیبریا در هفته های آینده هزارن مورد جدید ابتلا به این ویروس را تجربه خواهد کرد.

نام این ویروس از یکی از رودخانه های کشور زئیر که امروزه جمهوری دموکراتیک کنگو نام دارد، گرفته شده و این بیماری برای نخستین بار در کشور کنگو دیده شد.

آساق**241**1611
کد N496454

وبگردی