آفتاب
به دلیل بحران جاری

یونسکو: هزاران کودک عراقی از تحصیل محروم ماندند

یونسکو: هزاران کودک عراقی از تحصیل محروم ماندند

نیویورک- ایرنا - مدیرکل سازمان آموزشی،علمی و فرهنگی سازمان ملل ˈیونسکوˈ با اشاره به این که بحران جاری عراق محرومیت هزاران کودک عراقی از آموزش در سال تحصیلی جدید را موجب شده، فراهم ساختن امکانات آموزشی برای این کودکان را خواستار شد.

موجب است،

به گزارش ایرنا، 'ایرینا بوکووا' مدیرکل سازمان یونسکو روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بحران جاری عراق، آینده هزاران کودک این کشور و بخصوص کودکان آواره را به خطر انداخته و آنان را از رفتن به مدرسه درسال تحصیلی جدید محروم کرده است.

وی با اشاره به این که عراق کشور جوانی است و بیش از 50 درصد جمعیت آن را جوانان زیر 20 سال تشکیل می دهند، گفت: بحران اخیر این کشور بر سرنوشت حدود 550 هزار نفر از کودکانی که در سنین تحصیلی به سر می برند، اثر منفی گذاشته است.

مدیرکل سازمان یونسکو در این بیانیه با اشاره به کمبود شدید مدارس و مراکز آموزشی در عراق یاد آور شد: هم اکنون علاوه بر یک هزار مدرسه و مرکز آموزشی که به عنوان پناهگاه آوارگان عراقی استفاده می شود، بیش از 60 مدرسه نیز مورد استفاده نظامی قرار می گیرند.

وی اضافه کرد که با انتقال شمار زیادی از آوارگان عراقی به مناطق کرد نشین این کشور و استقرار آن ها در مدارس، بسیاری از دانش آموزان کرد نیز از رفتن به مدرسه محروم شده اند.

اروپام-4-541/1547
کد N496449

وبگردی