آفتاب
دور دوم مسابقات جهانی:

پیروزی والیبال ایران مقابل استرالیا

پیروزی والیبال ایران مقابل استرالیا

تهران - ایرنا - تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار از مرحله دوم رقابت های قهرمانی جهان با نتیجه 3 بر 1استرالیا را شکست داد.

به گزارش ایرنا، تیم ملی والیبال ایران در قالب رقابت های جهانی 2014 موفق شد در ست اول با نتیجه 25 بر 23 ، ست دوم 25 بر 21 و ست چهارم با نتیجه 25 بر 17 حریف خود را شکست دهد. ضمن اینکه در ست سوم با نتیجه 25 بر 21 مغلوب شد.

ملی پوشان ایران در دور مقدماتی 4 پیروزی برابر آمریکا، ایتالیا، بلژیک و پورتوریکو کسب کردند و تنها یک شکست مقابل فرانسه داشتند.

در طرف دیگر استرالیا دو پیروزی مقابل کامرون و ونزوئلا و سه شکست برابر آرژانتین، صربستان و لهستان داشت و در نهایت به گروه E صعود کرد و با ایران همگروه شد.

استرالیا که در این مرحله نسبت به هفت تیم دیگر امتیازی نداشت برای صعود به دور نهایی محکوم به پیروزی مقابل تمامی حریفان بود اما در نخستین بازی و برخلاف بازی های مقدماتی المپیک لندن حرفی برای گفتن برابر ایران نداشت.

این تیم در شش ماه اخیر 4 بار در مسابقه های تدارکاتی برابر تیم ملی والیبال ایران به میدان رفته است.

استرالیا در آستانه لیگ جهانی والیبال در تهران دو بار و در آستانه مسابقه های قهرمانی جهان در لهستان نیز دو بار با ملی پوشان ایران بازی کرد.

** گزارش بازی تیم های ایران و استرالیا در دور دوم مسابقات جهانی

تیم ملی والیبال ایران با پیراهن سفید و ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، امیر غفور، آرمین تشکری، فرهاد قائمی و فرهاد ظریف بازی را آغاز کرد.

استرالیایی ها نیز با ترکیب آیدان زینگل، تراویس پاسیر، توماس ادگار، هریسون پیاگوک، آدام وایت، لوک پری به میدان رفتند اما در پایان شاگردان اسلوبودان گواچ سرمربی تیم ملی ایران موفق شدند با نتیجه 25بر23 حریف را شکست دهند.

در ست دوم استرالیا کار را بهتر آغاز کرد، اما سرویس های خوب و هدف دار ایران اجازه حملات سرعتی را به حریف نداد.

شهرام محمودی در امتیازهای پایانی این ست به میدان رفت و توماس ادگار همچنان در مقابل سیدمحمد موسوی ناکام بود تا اینکه این ست نیز با نتیجه 25 بر 21 به سود ایران به پایان رسید.

استرالیا که در ست سوم دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت بازی را تهاجمی آغاز کرد و شاگردان کواچ بعداز پیروزی در ست های نخست، بنظر می رسید که حریف را قدری دست کم گرفتند همین مسئله باعث شد فاصله امتیازی میان دو تیم ایجاد شود و بازگشت بازیکنان ایران به بازی به دلیل اختلاف زیاد بوجو آمده ممکن نباشد تا در نهایت ایران این ست را با نتیجه 25 بر 21 به حریف واگذار کند.

اما تیم ملی والیبال ایران در ست چهارم دیگر فرصت خودنمایی به حریف نداد و آبشارهای قدرتی امیر غفور باعث شد فاصله امتیازی زیادی میان دو تیم ایجاد شود تا در نهایت ایران 25 بر 17 حریف خود را در هم بکوبد.

تیم ملی والیبال ایران در ادامه این رقابت ها از ساعت 19:10 فردا (پنج شنبه) به مصاف شاگردان خولیو ولاسکو سرمربی پیشین ایران و سرمربی فعلی تیم ملی آرژانتین می رود.

شبس (2) 1346 **1547
کد N496437

وبگردی