آفتاب
اختصاصی

کمک های امدادی و دارویی ایران درغزه / مرحله توزیع آغاز می شود

کمک های امدادی و دارویی ایران درغزه / مرحله توزیع آغاز می شود

غزه – ایرنا – کمک های امدادی و دارویی جمهوری اسلامی ایران برای ملت فلسطین ازطریق گذرگاه رفح در مرزهای مصر و فلسطین وارد نوارغزه شد و مرحله توزیع آن بزودی آغاز می شود.

«عمر العزایزه» مدیر دفتر جمعیت هلال احمر فلسطین در نوارغزه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، به نام ملت و جمعیت هلال احمر فلسطین از کمک ها و حمایت های ملت، دولت وجمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد که این کمک ها بزودی در اختیار بخش های خصوصی و بیمارستان ها و درمانگاه ها قرار می گیرد تا نیازهای مردم فلسطین در نوارغزه را که بعداز جنگ 51 روزه دشمن صهیونیستی علیه غزه بیشتر شده است، تامین کنند.

وی با بیان اینکه،این نخستین محموله کمک های جمهوری اسلامی ایران برای ملت فلسطین نیست،تصریح کرد: ایران همواره کمک های زیادی را برای ملت فلسطین ارسال کرده که تاثیر زیادی در زندگی این ملت داشته است.

العزایزه به نابودی خودروهای آمبولانس در جریان تجاوز 51 روزه دشمن صهیونیستی به نوارغزه اشاره کرد وگفت که انتظار می رود جمعیت هلال احمر ایران خودروهای آمبولانس برای هلال احمر فلسطین در نوارغزه ارسال کند.

مدیردفترهلال احمر فلسطین درغزه افزود: محموله های دیگری در روزهای آینده به نوارغزه می رسد که تا حدود زیادی به رفع کمبودهای شدید دارویی و درمانی نوار غره ناشی از جنگ 51 روزه و محاصره ظالمانه کمک می کند.

رژیم صهیونیستی چندین سال است که نوارغزه را محاصره کرده و ادامه این محاصره در میان سکوت بیشتر کشورهای عربی و غربی مشکلات زیادی را برای مردم فلسطین در این منطقه ایجاد کرده است.

العزایزه تاکید کرد: کمک های جمهوری اسلامی ایران که با 10 کامیون از طریق گذرگاه رفح وارد غزه شد، بخشی بزرگ از کمبودهای حوزه درمان و سلامت ملت فلسطین درغزه را رفع می کند.

مقامات نوارغزه از امکان ورود محوله های بیشتری از کمک های انسان دوستان ایران برای ملت فلسطین در نوار غزه در آینده خبر داده اند.

محموله امدادی و دارویی جمعیت هلال احمر ایران با هماهنگی جمعیت های هلال احمر مصر و فلسطین از گذرگاه رفح وارد غزه شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر ایران، این محموله 76 تنی شامل اقلام زیستی از جمله چادر، پتو، زیرانداز، کنسرو و اقلام درمانی و بهداشتی شامل دارو و تجهیزات پزشکی است.

این محموله یازدهم شهریورماه توسط سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بارگیری و چهارشنبه 12 شهریور از فرودگاه امام خمینی (ره) با همراهی یک تیم امدادی و درمانی به وسیله هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به مصر ارسال شد.

این محموله با هماهنگی جمعیت هلال احمر مصر بلافاصله وارد منطقه «عریش» در 35 کیلومتری گذرگاه رفح در مرز فلسطین و مصر شد و اقدامات لازم برای انتقال محموله اهدایی مردم ایران از سوی جمعیت هلال احمر فلسطین انجام شد.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با استفاده از کمک های مردمی، پیشتر در 3 مرحله با هماهنگی جمعیت هلال احمر فلسطین و کمیته بین المللی صلیب سرخ کمک های دارویی، درمانی و پزشکی به ارزش بیش از 6 میلیارد ریال در اختیار مردم جنگ زده و مجروحان غزه قرار داده است.

خاورم*(1)* 387*1324
کد N496403

وبگردی