آفتاب

مقام روس: روسیه توانایی پاسخ به تهدیدهای غرب را دارد

مقام روس: روسیه توانایی پاسخ به تهدیدهای غرب را دارد

مسکو-ایرنا- خانم ˈوالنتینا ماتویینکوˈرییس شورای فدراسیون (مجلس علیای روسیه) با بیان اینکه صلح واقعی زمانی در مناطق جنوب و شرق اوکراین تحقق می یابد که خواسته های قانونی ساکنان این مناطق تامین شود، گفت: روسیه توانایی پاسخ به تهدیدهای غرب را دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، ماتویینکو روز چهارشنبه گفت: خواسته های ساکنان مناطق جنوب و شرق اوکراین باید به صورت قوانین مدون تثبیت شود.

وی بر لزوم و اهمیت رعایت آتش بس در مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین تاکید کرد.

دولت و جدایی خواهان اوکراین در مذاکراتی که روز جمعه گذشته در مینسک پایتخت بلاروس تحت نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا و با حضور روسیه برگزار شد با برقراری آتش بس در شرق کشور موافقت کردند.

رییس شورای فدراسیون گفت: مذاکرات میان دولت اوکراین و نمایندگان مناطق جنوب و شرق این کشور باید ادامه داشته باشد تا از خواسته های عادلانه ساکنان این مناطق فقط در حرف حمایت نشود بلکه در قانون اساسی و قوانین اوکراین هم ثبت شود.

ماتویینکو بااشاره به تلاش های آمریکا و متحدان غربی این کشور برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه گفت: روسیه توانایی پاسخ دادن به این تهدیدات را دارد.

وی اضافه کرد:روسیه علاقمند به حفظ همکاریها با اتحادیه اروپا است اما می خواهیم با توجه به وضعیت پیش آمده از اقتصاد خود دفاع کنیم.

مقام روس با بیان این که خواهان رویارویی با اتحادیه اروپا یا انزوا نیستیم، اظهار داشت: اما باید با شرکای دیگر از مناطق دیگر جهان همکاریها را توسعه دهیم.

روسیه روز هفتم ماه اوت گذشته به دنبال وضع چند بسته تحریم علیه این کشور از سوی غرب ، صادرات مواد غذایی و محصولات کشاورزی از کشورهای تحریم کننده خود را به مدت یک سال متوقف کرد.

اروپام*5*391*518/1547
کد N496394

وبگردی