آفتاب
روسیه:

جنایت نیروهای دولتی اوکراین موردبررسی و تحقیق بین المللی قرارمی گیرد

جنایت نیروهای دولتی اوکراین موردبررسی و تحقیق بین المللی قرارمی گیرد

مسکو - ایرنا - ˈکنستانتین دولگوفˈنماینده تام الاختیار وزارت امورخارجه روسیه در امور دمکراسی و حقوق بشر،تحقیقات بین المللی درمورد جنایات نیروهای اوکراینی در جریان عملیات ضدتروریستی درمناطق جنوب و شرق این کشور را خواستار شد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امورخارجه روسیه،دولگوف روزچهارشنبه در بیانیه ای گفت: روسیه بارها از مجامع بین المللی و سازمان های دیده بان حقوق بشر خواسته است به ابعاد گسترده نقض حقوق بشر و قوانین بین المللی در عملیات نظامی به اصطلاح ضدتروریستی در مناطق جنوب و شرق اوکراین توجه کنند.

وی افزود:نیروهای اوکراینی درجریان این عملیات درمناطق مختلف دونتسک و لوهانسک جنایات ضدبشری مرتکب شده اند.

نماینده تام الاختیار وزارت امور خارجه روسیه در امور دمکراسی و حقوق بشر در ادامه بیانیه خود به گزارش اخیر سازمان عفو بین الملل در مورد جنایت های صورت گرفته به وسیله اعضای گردان داوطلبان اوکراینی به نام 'آیدار' اشاره کرد.

وی افزود:دراین گزارش به ابعاد جنایت های نیروهای آیدار ازجمله جرایم نظامی اشاره شده که به طور منظم و با حمایت سازمان های امنیتی اوکراین صورت گرفته است.

دولگوف در بیانیه خود از جمله این جنایت ها به کشتار و ربودن افراد ساکن مناطق جنوب و شرق اوکراین و ضرب و شتم افراد دستگیر شده و نیز باج خواهی برای آزادی آن ها اشاره کرد.

وی با اشاره به گزارش عفو بین الملل خاطر نشان کرد: برخلاف تبلیغات اوکراین و رسانه های غربی که می خواهند گردان آیدار را میهن دوست معرفی کنند، اعضای این تشکیلات نظامی در میان ساکنان مناطق جنوب و شرق این کشور به ارتکاب جنایات سنگین و وحشیگری و اعمال تبهکارانه مشهور شده اند.

مقام روس تحقیقات بین المللی در مورد اعمال اعضای این گردان اوکراینی و سایر تشکیلات نظامی داوطلبان این کشور در مناطق دونتسک و لوهانسک را خواستار شد.

نیروهای اوکراینی از ماه آوریل گذشته در مناطق جنوب و شرق این کشور برای سرکوبی شبه نظامیان جدایی طلب طرفدار روسیه عملیات نظامی اجرا می کنند.

اروپام*5*391*518/1547
کد N496375

وبگردی