آفتاب

روحانی: ایران و تاجیکستان در مسایل جهانی مثل دو یار در کنار هم هستند

روحانی: ایران و تاجیکستان در مسایل جهانی مثل دو یار در کنار هم هستند

تهران – ایرنا – رییس جمهوری در دیدار نخست وزیر تاجیکستان گفت: ایران و تاجیکستان در تمام مسایل منطقه ای و جهانی مثل دو یار در کنار هم بوده و هستند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» عصر چهارشنبه در دیدار نخست وزیر تاجیکستان با اعلام آمادگی ایران برای توسعه همکاریهای علمی و دانشگاهی بویژه در رشته های فنی و مهندسی با تاجیکستان گفت: توافقات و دستاوردهای این سفر می تواند شرایط را برای روابط فرهنگی ، اقتصادی و علمی گسترده تر دو کشور فراهم کند.

رییس جمهوری بااشاره به نقش دولت ها به عنوان مجریان توافق های دوجانبه گفت: شرکتهای ایرانی با توجه به همزبانی و اشتراکات فرهنگی مایل هستند فعالیتهای خود را در تاجیکستان گسترده تر کنند البته باید بتوانند با تسهیلات بیشتری در بخش صنعت و معدن این کشور حضور پیدا کنند.

روحانی افزود: در دولت تدبیر و امید،بخش خصوصی ایران فرصت بیشتری برای حضور در بخش اقتصاد خواهد داشت و دولت از همکاری شرکتها با همسایگان بویژه تاجیکستان حمایت می کند.

نخست وزیر تاجیکستان نیز در این دیدار با ابراز اطمینان از اجرای تمامی توافقنامه های میان دو کشور، اظهارداشت: ملت تاجیکستان هرگز خوبی های ایران را فراموش نمی کنند.

«قهار رسول زاده» افزود: اجرای پروژه های مهم توسط ایران در تاجیکستان حاصل بیش از یکصد سند و تفاهمنامه میان دو کشور است و این پروژه ها نقش مهمی در توسعه تاجیکستان داشته و خواهند داشت.

وی تصریح کرد: روسای جمهوری دو کشور، نقشه راه توسعه روابط دوجانبه را تعیین کرده اند و دولت ها هم باید با دقت آن را پیگیری و اجرا کنند.

سیام(1)**9189**1547
کد N496364

وبگردی