آفتاب

سفر همزمان دو مقام آمریکایی به مصر برای بررسی تحولات منطقه خاورمیانه

سفر همزمان دو مقام آمریکایی به مصر برای بررسی تحولات منطقه خاورمیانه

تهران – ایرنا – خبرگزاری ˈد.پ.آˈی آلمان روز چهارشنبه در گزارشی از قاهره، از سفر همزمان دو مشاور وزیر امور خارجه آمریکا به مصر برای بررسی تحولات خاورمیانه خبر داد.

این گزارش به نقل از منابع آگاه مصری گزارش کرد که 'توماس شانون' مشاور وزیر خارجه آمریکا امروز(چهارنشبه) برای گفت وگو با مقامات بلند پایه مصر درباره تحولات مهم منطقه خاورمیانه به ویژه اوضاع عراق، سوریه، لیبی، نوار غزه و بررسی مقدمات برگزاری کنفرانس بین المللی بازسازی ویرانی های غزه وارد قاهره شد.

به گفته این منابع، وی در این سفر دو روزه با مقامات مصر همچنین در باره تقویت همکاری دوجانبه در زمینه مبارزه با تروریسم و افزایش حمایت آمریکا از قاهره برای رسیدن به ثبات سیاسی و اقتصادی تبادل نظر خواهد کرد.

براساس این گزارش، مشاور وزیر امور خارجه آمریکا در این سفر همچنین با تجار و بازرگانان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی مصر نیز درباره توسعه همکاری اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری آمریکا در مصر گفت وگو می کند.

د.پ.آ در پایان به نقل از منابع مصری افزود که 'دیوید ثورن' دیگر مشاور ارشد وزیر امور خارجه آمریکا نیز دیروز (سه شنبه) از ریاض وارد قاهره شد تا با مقامات این کشور در باره تحولات منطقه ای مذاکره کند.

رسانام**1378**1547
کد N496351

وبگردی