آفتاب

اختتامیه کنفرانس بین المللی نقش علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین

اختتامیه کنفرانس بین المللی نقش علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین

کنفرانس بین‌المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین با حضور بیش از 200 نفر از علما و نخبگان جهان اسلام و سخنرانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عصر امروز کنفرانس بین‌المللی نقش علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین با حضور 200 تن از علمای جهان اسلام از 53 کشور اسلامی با سخنرانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به کار خود پایان داد.

همچنین در این مراسم شیخ محمد کاظم رییس مجلس علمای فلسطین با بیان اینکه خدا را شکر می‌کنیم که یهود باعث عبرت همگان است و آن‌ها به وسیله سنگ شکست می‌خورند اظهار کرد: فلسطین قلب اسلام است و تحولات تاریخی در آنجا رخ می‌دهد. 23 سال است که فلسطین در اشغال یهود است. در طول این مدت هرگز ملت فلسطین و علمای آن‌ها از مبارزه دست نکشیده‌اند تا به حقوق خود برسند و من از کمک‌های همیشگی ایران برای پیروزی تشکر می‌کنم.

همچنین شیخ علی یاسین رییس تجمع علمای ثور در لبنان با دعا برای سلامتی رهبر انقلاب اظهار کرد: امام خمینی زمانی فرمود امروز ایران و فردا فلسطین را باید مهم بدانیم. قدس به یاری خدا توانست پیروز شود و طرح‌های کسینجری که می‌خواستند این منطقه را تکه‌تکه کنند نابود شد. انقلاب ایران و فلسطین چون با خدا بودند توانستند پیروز شوند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از کتاب فقه المقاومت، دراسه المقارنه و الدفاع البلدان الاسلامیه و الجهاد فی الماعور عن احسنه والامامیه توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رونمایی شد.

از حاشیه‌های این مراسم این بود که حامد زمانی خواننده ایرانی سرود مقاومت را به صورت عربی خواند و هدیه‌ای از عراق به دبیر مجمع تقریب مذاهب تقدیم شد.

این اجلاس صبح روز سه شنبه با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی کار خود را آغاز کرد. در این همایش 5 کمیسیون با محورهای متفاوت توسط علمای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N496332

وبگردی