آفتاب
دبیرکل جماعت اسلامی هند:

مقاومت اسلامی فلسطین تا بازپس گیری اراضی اشغالی ادامه خواهد یافت

مقاومت اسلامی فلسطین تا بازپس گیری اراضی اشغالی ادامه خواهد یافت

تهران-ایرنا- ˈمولانا محمد احمدˈ نماینده ˈجماعت اسلامی هندˈ در همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین با تاکید بر اینکه آمریکا ˈشیطان بزرگˈ است، اقدامات تروریست های تکفیری ˈداعشˈ را محکوم و بر ادامه مقاومت فلسطین تا بازپس گیری اراضی اشغالی تاکید کرد.

'مولانا محمد احمد' دبیر کل سازمان 'جماعت اسلامی هند' (Jamaat-e-Islami Hind) در حاشیه این همایش بین المللی که با حضور علمای برجسته شیعه و سنی جهان اسلام برگزار شد، به خبرنگار ایرنا گفت: مخاطب پیام های ارایه شده در این همایش و اجلاس های مشابه آن نه فقط ملت مسلمان یا علما یا سازمان های اسلامی هستند بلکه مخاطب آنها تمامی جهان بشریت است. بحث های مربوط به فلسطین که در جلسات و نشست ها مطرح می شود فقط مربوط به جهان اسلام نیست بلکه به همه انسان ها در سراسر دنیا مربوط می شود. در واقع مساله فلسطین فقط مربوط به جهان اسلام نیست.

این اندیشمند مسلمان با بیان اینکه مقاومت جهانی علیه رژیم اشغالگر قدس در حال شکل گیری است ، افزود: بی تردید مقاومت اسلامی ادامه خواهد یافت. اکنون رژیم نامشروع اسراییل بی اعتبار شده و نتوانسته است به اهداف خود دست پیدا کند. محاسبات اسراییلی ها غلط از آب درآمده و در تحقق طرح های خود ناکام مانده اند.قدرت اسراییل رو به زوال است.

نماینده سازمان با سابقه اسلامی هندوستان در تشریح مناقشه میان فلسطینیان و اشغالگران صهیونیست گفت: فلسطینیان قصد تجاوزگری و اشغال سرزمین دیگران را ندارند بلکه این حق آنهاست که وطن خود و سرزمینی را که متعلق به خودشان است از آنها بازپس بگیرند. این اراضی متعلق به آنهاست و مقاومت تا بازپس گیری کامل اراضی اشغالی از اسراییلی ها ادامه خواهد یافت.

این اندیشمند مسلمان تاکید کرد که جماعت اسلامی هند سازمانی معتقد به عمل به اصول اسلام ناب بوده و اقدامات گروهک تروریستی تکفیری 'داعش' در مغایرت کامل با تعالیم اسلام است.

مولانا محمد احمد تصریح کرد: به نمایندگی از جماعت اسلامی هند تاکید می کنم که ما تمامی اعمال و کردار آنها(داعش) را که هیچ نسبتی با آموزه های اسلام ندارد، به شدت محکوم می کنیم. هیچ یک از اعمال آنها مورد تایید هیچ یک از ما نیست. تمامی علمای اسلام نیز در جهان اسلام آنها را محکوم می کنند.

به گفته وی، اعمال داعش مثل سربریدن دو خبرنگار آمریکایی به شدت وحشیانه است که به شدت با معیارها و موازین اسلام در تضاد و از نظر حزب ما محکوم است. اسلام با ایجاد رعب و وحشت تروریسم و جنایت مخالف است.

دبیرکل جماعت اسلامی هند همچنین تاکید کرد: اینکه امام خمینی (ره) آمریکا را 'شیطان بزرگ' دانستند یک حقیقت محض است که کاملا به اثبات رسیده است. بسیار باعث تاسف است که برخی از کشورهای مسلمان خاورمیانه به شکل های مختلف از این گروه های تروریستی که مورد حمایت آمریکا و صهیونیست ها هستند، پشتیبانی می کنند.

جماعت اسلامی هند یکی از نخستین و تاثیرگذارترین احزاب اسلامی در منطقه شبه قاره است که در شهریور ماه سال 1320 خورشیدی (اوت 1941 میلادی) تاسیس شد.

رهبران این سازمان بزرگ اسلامی تاکنون بارها علنا مخالفت خود را با افراطی گری که به اسم اسلام و علیه مسلمانان انجام می شود، محکوم کرده و این اقدامات را مردود دانسته است.

'مولانا سید جلال الدین عمری' رییس جماعت اسلامی هند در تیر ماه سال جاری (مقارن با ماه مبارک رمضان) طی مراسم افطاری در 'دهلی نو' که با حضور جمع زیادی از خبرنگاران برگزار شد، اقدامات تروریستی عناصر تکفیری و بعثی در عراق را محکوم کرد.

وی تصریح کرد که حوادث عراق یک مناقشه سیاسی به سردمداری آمریکا است و این کشور با همکاری تکفیری ها و بعثی ها در حال کاشتن تخم تفرقه درمنطقه است تا بتواند کشور مسلمان عراق را تجزیه کند.

به عقیده رهبران جماعت اسلامی هند تروریست های آموزش دیده داعش در صدد پیاده کردن طرح 'اسلام هراسی' هستند تا راهبرد جدید کاخ سفید برای تسلط بر منطقه را اجرا کنند.

همایش دو روزه علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین روزهای سه شنبه و چهارشنبه 18 و 19 شهریور ماه در تهران برگزار شد.

'آیت الله اراکی' دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، 'علامه شیخ نعیم قاسم' معاون دبیرکل 'حزب الله' لبنان و نمایندگانی از 'جنبش جهاد اسلامی' و 'جنبش مقاومت اسلامی' (حماس) در این همایش حضور یافتند.

همچنین علمایی از کشورهای پاکستان، لبنان،عراق، فلسطین، تونس، روسیه، سوریه، هند، اردن، ترکیه، بحرین و جمهوری های قفقاز و آسیای مرکزی از جمله جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و قرقیزستان در کنار علمای شاخص اهل سنت ایران درباره مهم ترین موضوعات مربوط به مقاومت فلسطین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

چالش های کنونی فلسطین، مقاومت اسلامی در منطقه، تمامیت ارضی فلسطین، فلسطین و وظیفه اسلامی، فلسطین و نهادهای علمایی از موضوعاتی بودکه در قالب کمیسیون های مختلف به بحث و بررسی گذاشته شد.

رسانام**9330 **1010
کد N496298

وبگردی