آفتاب
روحانی در دیدار رئیس مجلس تاجیکستان:

حضور تفکرهای مختلف در پارلمان از مولفه‌های قدرت یک ملت است

حضور تفکرهای مختلف در پارلمان از مولفه‌های قدرت یک ملت است

رئیس‌جمهور با اشاره به نقش پارلمان‌ها در تقویت روابط کشورها گفت: استحکام روابط دو ملت و دو دولت مورد تأکید و موجب تقویت منافع مشترک است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در دیدار رئیس مجلس تاجیکستان با اشاره به نقش پارلمان‌ها در تقویت روابط کشورها، تأکید کرد: استحکام روابط دو ملت و دو دولت مورد تأکید و موجب تقویت منافع مشترک است.

وی گفت: تاریخ دو کشور و دو ملت ما به هم پیوند خورده است و اگرچه دو دولت مستقل داریم، اما دل ملت‌های‌مان به یکدیگر گره خورده است.

رئیس‌جمهور امنیت، توسعه و انسجام بیش از پیش تاجیکستان را آرزوی دولت و ملت ایران دانست و گفت: اتحاد و همدلی مردم و طیف‌های سیاسی مختلف در تاجیکستان، موجب دلبستگی و تقویت اهداف ملی، دموکراسی و توسعه خواهد شد.

روحانی اظهار داشت: حضور تفکرهای مختلف در پارلمان، یکی از مؤلفه‌های قدرت یک ملت است و قومیت‌ها و اقوام و تفکرهای متعدد که در جهت منافع ملی باشند، هر تهدیدی را برطرف می‌کند.

رئیس‌جمهور افزود: این موضوع در ایران کاملاً آشکار است و همه مردم و اقشار مختلف جامعه در برابر هر تهدیدی یکپارچه حضور پیدا می‌کنند و بیگانگان نمی‌توانند، طمعی به کشور ما داشته باشند.

رئیس مجلس تاجیکستان نیز در این دیدار با سپاسگزاری از کمک‌ها و نقش سازنده ایران در تاجیکستان، گفت: ما هیچ‌گاه کمک‌ها و نقش مثبت ایران را فراموش نمی‌کنیم.

شکور جان ظهوراف تأکید کرد: ایران یک شریک با اعتماد و راهبردی تاجیکستان است.

رئیس مجلس تاجیکستان گفت: با نهایی شدن توافق‌نامه‌های امضاء شده میان دو کشور، ایران نقش اصلی را در اقتصاد تاجیکستان ایفاء خواهد کرد.

کد N496280

وبگردی