آفتاب

روحانی: حضور تفکرهای مختلف در پارلمان از مولفه های قدرت یک ملت است

روحانی: حضور تفکرهای مختلف در پارلمان از مولفه های قدرت یک ملت است

دوشنبه - ایرنا - رییس جمهوری در دیدار رییس مجلس تاجیکستان گفت: حضور تفکرهای مختلف در پارلمان، از مولفه های قدرت یک ملت است و قومیت ها و اقوام و تفکرهای متعدد که در جهت منافع ملی باشند، هر تهدیدی را برطرف می کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» عصر چهارشنبه در دیدار «شکور جان ظهور اف» رییس مجلس تاجیکستان، با اشاره به نقش پارلمان ها در تقویت روابط کشورها گفت: استحکام روابط دو ملت و دو دولت مورد تأکید و موجب تقویت منافع مشترک است.

وی ادامه داد: تاریخ دو کشور و دو ملت ما به هم پیوند خورده است و اگر چه دو دولت مستقل داریم اما دل ملت هایمان به یکدیگر گره خورده است.

رییس جمهوری امنیت، توسعه و انسجام بیش از پیش تاجیکستان را آرزوی دولت و ملت ایران دانست و گفت: اتحاد و همدلی مردم و طیف های سیاسی مختلف در تاجیکستان، موجب دلبستگی و تقویت اهداف ملی، دموکراسی و توسعه خواهد شد.

روحانی اظهار داشت: حضور تفکرهای مختلف در پارلمان، یکی از مولفه های قدرت یک ملت است و قومیت ها و اقوام و تفکرهای متعدد که در جهت منافع ملی باشند، هر تهدیدی را برطرف می کند؛ این موضوع در ایران کاملا آشکار است و همه مردم و اقشار مختلف جامعه در برابر هر تهدیدی یکپارچه حضور پیدا می کنند و بیگانگان نمی توانند، طمعی به کشور ما داشته باشند.

رییس مجلس تاجیکستان نیز در این دیدار با سپاسگزاری از کمک ها و نقش سازنده ایران در تاجیکستان گفت: ما هیچگاه کمک ها و نقش مثبت ایران را فراموش نمی کنیم؛ ایران یک شریک با اعتماد و راهبردی تاجیکستان است.

رییس مجلس تاجیکستان ادامه داد: با نهایی شدن توافقنامه های امضا شده میان دو کشور، ایران نقش اصلی را در اقتصاد تاجیکستان ایفا خواهد کرد.

سیام(3)**9254**9189 **1449
کد N496272

وبگردی