آفتاب

جنگ واقعی در خانه‌هاست؛ هزینه‌ 8 تریلیون دلاری خشونت‌ خانگی

جنگ واقعی در خانه‌هاست؛ هزینه‌ 8 تریلیون دلاری خشونت‌ خانگی

کارشناسان در مطالعه‌ای گفتند: خشونت‌های خانگی اغلب علیه زنان و کودکان جان مردم بیشتری را نسبت به جنگ‌ها می‌گیرند و اغلب یک مصیبت نادیده گرفته شده هستند که برای اقتصاد جهان سالانه بیش از هشت تریلیون دلار هزینه به همراه دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تحقیق که به گفته نویسندگانش نخستین گام برای برآورد هزینه‌ جهانی خشونت‌هاست،‌ از سازمان ملل خواسته تا به خشونت‌های خانگی که به نسبت درگیری‌های مسلحانه از سوریه گرفته تا اوکراین از توجه کمتری برخوردار است، بیشتر توجه کند.

«آنکه هوفلر» از دانشگاه آکسفورد و «جیمز فرون» از دانشگاه استندفورد در این گزارش نوشتند: به ازای هر یک نفری که در جنگ‌های داخلی کشته می‌شود، تقریبا 9 تن در خشونت‌های داخلی جان می‌بازند. آن‌ها از خشونت‌های خانگی گرفته تا جنگ‌ها برآورد کرده‌اند که تمامی خشونت‌ها در سراسر جهان سالانه 5/9 تریلیون دلار هزینه به همراه دارد آن هم اکثراً در بخش میزان تولید اقتصادی که برابر است با 2/11 درصد از تولید ناخالص داخلی.

در سال‌های اخیر حدود 20 الی 25 کشور درگیر جنگ‌های داخلی بوده‌اند، بسیاری از اقتصادهای داخلی را نابود کرده و سالانه 170 میلیارد دلار هزینه به همراه داشته‌اند. خودکشی‌ها نیز که اغلب در میان مردان رخ داده و هیچ ارتباطی با خشونت‌های داخلی نداشته، 650 میلیارد دلار هزینه به همراه داشته است. اما این آمار و ارقام در مقابل هشت تریلیون هزینه سالانه خشونت خانگی اغلب علیه زنان و کودکان بسیار ناچیز است.

در این تحقیق آمده است، بر اساس داده‌های صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) حدود 290 میلیون کودک از تنبیه‌های خشن در خانه رنج می‌برند.

رئیس «مرکز توافق کپنهاگ» که مسوول تهیه این گزارش بود، گفت که خشونت‌ خانگی اغلب مورد چشم‌پوشی قرار می‌گیرد؛ درست همانند تلفات تصادفات جاده‌ای که توجه‌ها نسبت به آن از تلفات حوادث هوایی کمتر است و این در حالی است که جان مردم بیشتری را می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N496231

وبگردی