آفتاب

سفر غیرمنتظره وزیر جنگ اسرائیل به جمهوری آذربایجان

سفر غیرمنتظره وزیر جنگ اسرائیل به جمهوری آذربایجان

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفری غیرمنتظره امروز (چهارشنبه) وارد جمهوری آذربایجان شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه تایمز اسرائیل، این نخستین بار است که وزیر جنگی از جانب اسرائیل به جمهوری آذربایجان سفر می‌کند.

سفر موشه یعالون، وزیر جنگ اسرائیل به جمهوری آذربایجان پس از آنکه وی به این کشور وارد شد، اعلام شد. یعالون که قرار است دو روز در این کشور بماند برنامه‌ریزی کرده تا با مقامات بلندپایه جمهوری آذربایجان از جمله الهام‌ علی‌اف، رییس جمهور، ایلمار محمدیارف، وزیر امور خارجه و ذاکر حسن‌اف، وزیر دفاع آذربایجان دیدار کند.

وزارت جنگ اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: قرار است طی این سفر روابط میان جمهوری آذربایجان و اسرائیل تقویت شده و بر سر راهبردهای مسائل منطقه‌ای بحث شود.

یعالون طی سفر خود به باکو قرار است در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دفاعی در جمهوری آذربایجان غرفه متعلق به اسرائیل را افتتاح کند. وزارت جنگ اسرائیل در این غرفه همراه با 15 شرکت نظامی اسرائیلی حضور پیدا خواهد کرد. یعالون هنگام ورود به جمهوری آذربایجان گفت: خوشحال هستم که در نخستین سفر تاریخی یک وزیر جنگ اسرائیل به جمهوری آذربایجان در اینجا حضور دارم.

وی افزود: روابط دو جانبه میان ما ثمربخش است و میان دو طرف روابط راهبردی و تلاش‌های مشترک در حوزه‌های مختلف برقرار است.

یعالون تاکید کرد: نمایشگاه تسلیحات در جمهوری آذربایجان فرصتی دیگر به منظور آنکه به دنیا قدرت و قابلیت‌های صنایع نظامی اسرائیل را نشان دهیم ایجاد می‌کند.

همچنین وزیر جنگ اسرائیل قرار است با نمایندگان جامعه یهودیان جمهوری آذربایجان نیز دیدار کند.

انتهای پیام

کد N496205

وبگردی