آفتاب

تشدید درگیری ها میان ارتش یمن و مخالفان دولت در حومه صنعا

تشدید درگیری ها میان ارتش یمن و مخالفان دولت در حومه صنعا

تهران-ایرنا- منابع امنیتی یمن روز چهارشنبه اعلام کردند که با وجود تشدید درگیری ها میان نیروهای امنیتی و مخالفان در صنعا، درگیری های پراکنده ای نیز میان نیروهای ارتش این کشور و مخالفان در حومه پایتخت روی داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از صنعاء، منابع امنیتی و شاهدان عینی اعلام کردند که درگیری های شدیدی میان نیروهای ارتش یمن با مخالفان دولت در منطقه 'الصباحیه' که صنعاء را به شهر 'الحدیده 'متصل می کند، به وقوع پیوسته است.

الصباحیه منطقه ای است که طرفداران حوثی ها، ضمن ادامه اعتراضات ضد دولتی خود چادرهایی نیز در این منطقه برپا کردند و به تحصن خود علیه دولت ادامه می دهند.

منابع امنیتی یمن تاکنون به آمار کشته یا زخمی های این درگیری ها اشاره ای نکرده است.

بر اساس این گزارش، در جنوب صنعا نیز درگیری ها در منطقه 'حزیز' پس از آن شدت یافت که نیروهای ارتش تلاش کردند مانع ورود خودروهای حامل سلاح برای حوثی های مخالف دولت شوند.

کمیته عالی امنیتی یمن با صدور بیانیه ای اعلام کرد که 15 شهروند یمنی در درگیری ها در منطقه حزیز کشته یا زخمی شدند.

بر اساس این بیانیه شماری از سربازان و افسران نیز در این درگیری ها توسط مخالفانی که آر پی جی حمل می کردند، زخمی شدند.

‫به گفته شاهدان عینی حوثی ها در شمال صنعاء توانستند تسلیحاتی از جمله توپخانه را به منطقه همدان وحومه فرودگاه بین المللی صنعا منتقل کنند.

بر اساس این گزارش، 7 تن از معترضان نیز هنگام تلاش برای حمله به ساختمان پارلمان این کشور توسط پلیس کشته شدند.

مخالفان، دولت یمن را به فساد متهم کرده و خواستار کناره گیری آن هستند.

این گروه بر مطالبات سیاسی و مدنی خود تاکید دارد و پیشنهادهای اخیر 'عبد ربه منصور هادی' رییس جمهوری یمن را مبنی بر انتصاب نخست وزیر جدید و کاهش قیمت انرژی رد کرده است.

یمن از زمان اعتراض های یازده ماهه که در فوریه 2012 به برکناری 'علی عبدالله صالح' از قدرت منجر شد، تاکنون در مرحله گذار سیاسی باقی مانده است.

رسانام**9329**1010
کد N496177

وبگردی