آفتاب

سردرگمی فرانسه برای دعوت ایران به کنفرانس پاریس برای مبارزه با داعش

سردرگمی فرانسه برای دعوت ایران به کنفرانس پاریس برای مبارزه با داعش

فرانسه اعلام کرد هنوز هیچ تصمیمی در مورد حضور ایران در کنفرانس مقابله با داعش در عراق و سوریه گرفته نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی دولت فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد: هنوز هیچ تصمیمی در مورد حضور ایران در کنفرانس هفته آینده مبارزه با نیروهای داعش در عراق و سوریه که قرار است در پاریس برگزار شود گرفته نشده است.

استفان لفول گفت که چهار عضو دائم دیگر شورای امنیت سازمان ملل شامل روسیه،‌ چین، آمریکا و انگلیس در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

براساس این گزارش فرانسه پیش از این اعلام کرده بود مایل است ایران در این کنفرانس شرکت کند اگرچه مقامات ایرانی گفته بودند برگزاری یک کنفرانس به منظور بررسی راه‌های مقابله با دولت اسلامی عراق و شام بدون حضور برخی نمایندگان منطقه شامل دولت سوریه بی‌معنی است.

یک دیپلمات ارشد فرانسوی در این‌باره گفت: ما مشکل داعش را با حضور تمام بازیگران حل می‌کنیم که این ایران را نیز شامل می‌شود. اما این مساله دو خط قرمز دارد. اول این که مذاکرات هسته‌ای مطرح نشود و دوم بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه حضور نداشته باشد.

به گزارش ایسنا، از زمان افزایش پیشروی‌های نیروهای داعش در عراق جامعه بین‌الملل به طور مکرر اعلام کرده است این وضعیت نیازمند یک پاسخ بین‌المللی است. در این میان برخی کشورها شامل آمریکا و انگلیس تمایل خود را برای رایزنی با ایران به منظور مقابله با این گروه تروریستی اعلام کرده‌اند.

ایران هرگونه همکاری با آمریکا در عراق را رد کرده است.

انتهای پیام

کد N496055

وبگردی