آفتاب

بخشش، زندگی دوباره به محکوم به قصاص بخشید

بخشش، زندگی دوباره به محکوم به قصاص بخشید

گذشت اولیای‌دم باعث نجات زندانی 23 ساله گرگانی محکوم به اعدام از طناب دار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود امینی مدیرکل زندان‌های استان گلستان روز چهارشنبه گفت: «ن.ب» سال گذشته به جرم قتل عمد با حکم مراجع قضایی به قصاص نفس محکوم شده بود که با تلاش تیم اخذ رضایت شاکی، ریش سفیدان، ستاد دیه استان، مسئولان زندان و گذشت اولیای دم از قصاص از چوبه دار نجات یافت.

محمود امینی با قدردانی از تیم اخذ رضایت شاکی و گذشت بزرگوارنه اولیای‌دم از قصاص افزود: در راستای تاکیدات دین مبین اسلام مبنی بر اهمیت گذشت، این فرهنگ در بین مردم استان گلستان ترویج یافته است.

وی با تاکید بر اصلاح و تربیت مجرمین در زندان‌ها تصریح کرد: اقدامات مختلف فرهنگی و تربیتی در مجموعه زندان‌های استان در حال اجرا است.

امینی اظهار کرد: محکومانی که برای تحمل حبس به زندان معرفی می شوند، در بدو ورود مهارت های اساسی زندگی، بهداشتی و حقوقی را می آموزند.

وی گفت: همچنین با تشکیل پرونده شخصیتی روانشناسی برای محکومان، در طول مدت حبس رفتار آنها تحت نظر روانشاسان زندان مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و رفتارهای مددجو ثبت می شود.

مدیرکل زندان‌های استان گلستان افزود: تیم اخذ رضایت شاکی زندان با مطالعه پرونده زندانیان محکوم به اعدام و در صورتی که زندانی از کرده خود پشیمان بوده و تغییر رفتار در وی مشهود باشد، برای اخذ رضایت از اولیای دم اقدام می کند.

امینی تاکید کرد: همچنین اگر جرم ارتکابی محکوم به اعدام از نوع جرایم فجیع نباشد، تیم اخذ رضایت شاکی به خانواده شاکیان مراجعه و با همراهی بزرگان منطقه جلسه صلح و سازش برگزار می کند.

از عید فطر سال گذشته تاکنون بیش از 20 زندانی محکوم به اعدام در زندان های استان گلستان با بخشش اولیای دم از مرگ نجات یافته و به آغوش زندگی بازگشته اند.

انتهای پیام

کد N495931

وبگردی