آفتاب

اسپانیا حضور در ائتلاف ضد داعش را مشروط به اجماع داخلی و خارجی دانست

اسپانیا حضور در ائتلاف ضد داعش را مشروط به اجماع داخلی و خارجی دانست

مادرید- ایرنا- وزیر خارجه اسپانیا حضور احتمالی کشورش در گروه ائتلاف بین المللی علیه داعش را مشروط به وجود اجماع در سطح بین المللی و اتفاق نظر در قدرت های سیاسی مختلف در داخل کشور دانست.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه، 'خوزه مانوئل گارسیا مارگالو' امروز (چهارشنبه) در مصاحبه مطبوعاتی در مورد حضور احتمالی اسپانیا در این گروه ائتلافی ادامه داد: اسپانیا همیشه از بزرگی تهدید تروریست های داعش و القاعده آگاه بوده است و به این جهت در عملیات نظامی در کشورهایی نظیر افغانستان، لیبی، سومالی، مالی و جمهوری آفریقای مرکزی حضور دارد.

وی تاکید کرد نبرد علیه داعش فقط از راه نظامی نیست و اسپانیا در اتحاد تمدن ها برای پیشگیری از تنش ها شرکت دارد و دو برنامه را اجرا می کند که آنها مدیریت خوبی است که از جنگ ها جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد دولت 'ماریانو راخوی' نخست وزیر اسپانیا همیشه تاکید داشته برای این که کشور در گروهی به این نوع شرکت داشته باشد، نخست لازم است که یک اجماع بین المللی وجود داشته باشد.

وزیر خارجه اسپانیا اشاره کرد آنها هنوز نمی دانند سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو ) چه طرح هایی دارد یا این که با چه کسانی، چه موقع و چگونه می خواهد این طرح ها را پیاده کند.

گارسیا مارگالو همچنین توضیح داد علاوه بر اجماع بین المللی ، لازم است دولت در عرصه داخلی شامل اجماع داخلی احزاب سیاسی اسپانیا، مجوز شورای وزرا و مجوز مجلس نمایندگان را بگذراند.

وی افزود: اسپانیا اکنون در مرحله ای است که هنوز نخستین نقطه آن که اجماع بین المللی است، به دست نیامده و در نتیجه پیشرفت در این مورد امری زودرس است و باید صبر کرد تا همه عناصری که قبلا گفته شد، شکل بگیرند.

اروپام *5*491**1561** 1337
کد N495922

وبگردی