آفتاب
سردار شریف در جمع خبرنگاران:

طبق توافق با پاکستان می‌توان تروریست‌ها را تا شعاعی تعقیب کرد/جزئیات درگیری سپاه با جیش العدل

طبق توافق با پاکستان می‌توان تروریست‌ها را تا شعاعی تعقیب کرد/جزئیات درگیری سپاه با جیش العدل

پس از درگیری و شلیک‌های مفصل طرفین، یک پاسدار شهید و دو بسیجی زخمی شدند. آنها نیز تلفات قابل توجهی داشتند که نمی‌خواهم بنا به دلایلی به آن بپردازم/از روزی که منطقه سراوان به سپاه تحویل داده شد علی رغم همه هجمه‌ها، گروه‌های تروریستی هیچ توفیقی نداشته‌اند.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران جزئیاتی از درگیری اخیر نیروهای سپاه با گروه تروریستی جیش العدل ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار رمضان شریف در حاشیه مراسم ترحیم پدر حجت‌الاسلام حیدر مصلحی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به حمله جیش‌العدل به یک پاسگاه مرزی در شهر سراوان گفت: در این خصوص روز گذشته بعدازظهر سپاه بیانیه رسمی صادر کرد. ان‌شاءالله اخبار تکمیلی را تا فردا اعلام می‌کنیم.

وی افزود: نکته حائز اهمیت در این مساله این است که این افراد پس از کشته شدن یکی از سرکرده‌های خود که اعلام شد به دلیل اختلافات داخلی بوده است به دنبال این بودند که به گونه‌ای در افکار عمومی ابراز وجود کنند و این اختلافات را به نحوی پوشش بدهند.

سردار رمضان شریف با بیان اینکه اختلافات این گروه تروریستی منجر به کشته شدن یکی از سرانشان شده بود، گفت: برای همین طراحی‌‌ آنها این بود که با توجه به اینکه بیش از این در سراوان جنجال آفرینی‌هایی کرده بودند تصور می‌کردند که می‌توانند مثل مرحله قبل در آنجا عرض اندام کنند. بنابراین آنچه خودشان اعلام کرده بودند تصرف و انهدام یک پایگاه مرزی ما بود که با هوشیاری بچه‌های سپاه و بسیج محلی استان به اهداف خود نرسیدند.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران افزود: پس از درگیری و شلیک‌های مفصل طرفین، یک پاسدار شهید و دو بسیجی زخمی شدند. آنها نیز تلفات قابل توجهی داشتند که نمی‌خواهم بنا به دلایلی به آن بپردازم.

سردار شریف با اشاره به اینکه اعضای این گروهک تروریستی به مبدا حرکت خود یعنی خاک پاکستان فرار کردند گفت: گزارشات حاکی از آن است که آنها تعدادی از جنازه‌های افراد خود را با خود برده‌اند و تجهیزات مختصری از آنها باقی مانده که ان‌شاء‌الله به همراه گزارش تکمیلی پاسگاه ارائه می‌دهیم.

وی گفت: طبق توافقاتی که با مقامات پاکستانی شده، قرار است آنها خودشان این مساله را پیگیری کنند و اگر هم در این زمینه کمکی از ما بخواهند دریغ نمی‌کنیم.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران در پاسخ به این سوال که اگر پاکستان اقدامی انجام ندهد آیا خود شما وارد عمل خواهید شد گفت: طبق توافقات صورت گرفته تا یک شعاعی می‌توان تعقیب را انجام داد اما اگر از آن شعاع عبور کند نیاز به هماهنگی بیشتری دارد. اگر چه ما تعلل‌هایی را از مرزبانی پاکستان شاهد بودیم اما کلیت سیاست پاکستان همکاری با دولت جمهوری اسلامی بوده و از روزی که منطقه سراوان به سپاه تحویل داده شد علی رغم همه هجمه‌ها، گروه‌های تروریستی هیچ توفیقی نداشته‌اند.

کد N495873

وبگردی