آفتاب
یک مسوول وزارت بهداشت:

شش هزارمیلیارد ریال برای اصلاح سیاست جمعیتی اختصاص یافت

شش هزارمیلیارد ریال برای اصلاح سیاست جمعیتی اختصاص یافت

ساری - ایرنا - مشاور دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای اصلاح سیاست جمعیتی، در قانون بودجه امسال مبلغ شش هزار میلیارد ریال تعیین شده است.

'محمد اسلامی' روز چهارشنبه در حاشیه همایش جمعیت و سلامت باروری در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت وگو با ایرنا افزود: از این مبلغ بخشی مربوط به معاونت بهداشت و بخشی دیگر مربوط به معاونت درمان است.

وی زایمان طبیعی و درمان ناباروری را در بخش درمان و ارتقاء شاخص های سلامت خانواده، کاهش مرگ نوزادان و مادران، تقویت خدمات مشاوره و آموزش، کم کردن فاصله بین بارداری و دیگر موارد را در معاونت بهداشت برشمرد.

اسلامی گفت: سالمندان می توانند نقش موثری در خانواده ها در تشویق زوجین به افزایش فرزندآوری داشته باشند.

وی با بیان اینکه 30 درصد از خانواده ها در ایران تک فرزند هستند؛ افزود: این بدان معنی نیست که قصد داشتن فرزند دیگری را ندارند.

اسلامی با اشاره به اینکه از زمان اصلاح سیاست جمعیتی در کشور رشد جمعیت افزایش داشته است؛ افزود: نگرانی ما برای سال های 1420 تا 1425 است که انتظار داریم این سیر جمعیتی آرام آرام تداوم داشته باشد تا نگرانی های سیاست گذاران از بین برود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه جوانان ازدواج را به تاخیر نیندازند؛ گفت: تاخیر در ازدواج ممکن است به نازایی منجر شود.

وی به خانواده ها توصیه کرد فاصله فرزند اول تا دوم را حداقل سه و حداکثر پنج سال در نظر بگیرند در غیر این صورت ممکن است تبعاتی درپی داشته باشد.

همایش جمعیت و سلامت باروری روز چهارشنبه با موضوع سیاست های جمعیتی، جمعیت و باروری، باروری سالم و فرزندآوری، جمعیت و ناباروری، جمعیت وسلامت جوانان، جمعیت و سلامت مادر و کودک و رویکردهای مرتبط با رضایت از زندگی و افزایش نرخ باروری برای اولین بار در کشور در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد.ک/2

7328/608/ 684
کد N495814

وبگردی