آفتاب

یکی دیگر از علمای دینی پاکستان ترور شد

یکی دیگر از علمای دینی پاکستان ترور شد

اسلام آباد – ایرنا - «مولانا مسعود» از عالمان دینی اهل تسنن پاکستان و از استادان مدرسه دینی بین المللی «جامعه بنوریه» کراچی و دانشگاه کراچی، روز چهارشنبه در حمله گروهی از افراد مهاجم ناشناس در محله ناظم آباد این شهر کشته شد.

به گزارش پلیس پاکستان، مولانا مسعود، داماد «مفتی محمد نعیم» از علمای دینی سرشناس پاکستان و رییس مدرسه دینی بین المللی «جامعه بنوریه» است که امروز در مسیر بازگشت از دانشگاه کراچی به منزل، با حمله مهاجمان موتور سوار کشته شد.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسوولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

با وجود اینکه نیروهای امنیتی کراچی عملیاتی را برای کنترل ناامنی ها در این شهر آغاز کرده اند، اما در روزهای اخیر چند مورد از این گونه حملات در کراچی و حومه آن اتفاق افتاده است که ترور شخصیت مذهبی اهل تشیع «علامه علی اکبر کمیلی» در روز شنبه گذشته، یکی از این موارد است.

عالی ترین مقامهای دولتی جمع زیادی از شخصیت های دینی و سیاسی این کشور، ترور علامه علی اکبر کمیلی را محکوم کردند

بسیاری از علمای دینی و چهرهای سیاسی پاکستان ضمن محکوم دانستن این اقدامات تروریستی، آن را اقدامی ضد انسانی و ضد اسلامی می دانند و معتقدند کسانی که دست به چنین جنایاتی می زنند، به دنبال فرقه گرایی، اختلاف افکنی میان پیروان مذاهب اسلامی و ترویج تفکرات تکفیری و افراط گرایانه در پاکستان هستند.

آساق*5**1723**1577
کد N495786

وبگردی