آفتاب

نگرانی هند از حضور کودکان در جنگ های «باطل»

نگرانی هند از حضور کودکان در جنگ های «باطل»

دهلی نو - ایرنا - هند روز چهارشنبه از افزایش سوء استفاده از کودکان در جنگ های ˈباطلˈ توسط گروه های افراطی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا، رسانه های هند به نقل از 'آشوک موکرجی ' نماینده دائم این کشور در سازمان ملل متحد اعلام کردند دهلی نو از افزایش حضور کودکان در درگیری های مسلحانه بسیار نگران است.

موکرجی با اشاره به اینکه کودکان به عنوان قربانیان خشونت مورد سوء استفاده افراد جنگ طلب قرار می گیرند، گفت: وظیفه اول مقابله با این بحران برعهده اعضای رسمی سازمان ملل متحد است.

نماینده هند درارتباط با گزارش 'بان کی مون' دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد تاثیر گروه های افراطی بر روی کودکان هند نیز گفت : این مساله ای بسیار مهم است و دولت هند مبارزه با این پدیده را در راس امور خود قرار داده است .

وی افزود: هند معتقد است که از طریق ترکیبی از توسعه و اقدامات امنیتی می شود با مشکل گروه های افراطی چپ گرا مبارزه کرد.

موکرجی تصریح کرد: هند این چالش را دست کم نخواهد گرفت و متعهد به جبران این وضعیت از طریق قانون و طرح های سیاسی قوی است .

هند در جلسه اخیر سازمان ملل خواستار تصویب قانونی قاطع و بازدارنده علیه گروه های مسلح غیر قانونی شد.

نماینده هند در همین حال با انتقاد از روش سازمان ملل مبنی دعوت از نمایندگان کشورهای درحال توسعه درجلسه 'کودکان و خشونت ' گفت: دعوت از کشورهای در حال توسعه روش خطرناکی است زیرا افراط گرایی، جذب و سوء استفاده از کودکان برای ارتکاب اعمال خشونت آمیز و همچنین حوادثی مانند حملات مسلحانه در مدارس فقط در کشورهای در حال توسعه اتفاق نمی افتد. این اتفاقات درکشور های توسعه یافته نیز می افتد و مبارزه با این چالش نیازمند حضور تمام کشورها است.

هند همچنین اعلام کرد که سازمان ملل باید نمایندگان بیشتری را به مناطق تحت نفوذ گروه های افراطی جهت محافظت از کودکان اعزام کند.

آساق * 4 * 1519 * 267 *
کد N495733

وبگردی