آفتاب

حمله پلیس استرالیا به چند مرکز اسلامی/ افزایش سطح هشدار

حمله پلیس استرالیا به چند مرکز اسلامی/ افزایش سطح هشدار

کوالالامپور – ایرنا – پلیس استرالیا روز چهارشنبه با حمله به چند مرکز ایالت کوئینزلند از جمله یک مرکز اسلامی دو مرد را در ارتباط با بحران سوریه بازداشت کرد.

به گزارش ایرنا، همزمان با این عملیات پلیس استرالیا، دولت فدرال این کشور خطر حمله تروریستی در استرالیا را به 'بالاتر از حد متوسط' افزایش داد.

استرالیا و غرب که در حال تشکیل ائتلاف برای عملیات بر ضد تروریست های داعش در عراق هستند طی چند سال گذشته در قبال جنایات این تروریست ها در سوریه سکوت کردند.

بسیاری از تحلیلگران این ائتلاف را در راستای منافع غرب در عراق می دانند.

برخی تروریست های استرالیایی و غربی طی چند سال گذشته در سکوت خبری رسانه های غربی در عملیات تروریستی بر علیه دولت قانونی بشار اسد در سوریه فعالیت می کردند و از آن ها پشتیبانی می شد.

گزارش شبکه خبری 'ای.بی.سی' استرالیا حاکیست پلیس فدرال این کشور پس از چند سال سکوت در قبال عملیات تروریست ها امروز به مرکز اسلامی کوئینزلند و چند مکان دیگر یورش برد و دو مرد را در ارتباط با جرائم تروریستی دستگیر کرد.

این دو نفر متهم به فعالیت های خصمانه و جذب نیرو، تسهیل سفر و تامین بودجه تروریست ها در سوریه شده اند.

پلیس فدرال و پلیس کوئینزلند یک مرکز اسلامی و کتابفروشی آن در 'لوگان' در جنوب 'بریزبن' را مورد جستجو قرار دادند.

چند مرکز دیگر از جمله یک سالن ورزشی در لوگان بریزبن مورد حمله پلیس استرالیا قرار گرفت.

پلیس معتقد است برادر 'ابو اسماء' نخستین بمب گذار انتحاری استرالیایی در سوریه یکی از بنیانگذاران این مرکز اسلامی است.

'دیوید ایروین' رئیس سازمان اطلاعات امنیتی استرالیا همزمان با این عملیات پلیس، از افزایش احتمال حملات تروریستی در این کشور و حالت آماده باش برای مقابله با این عملیات خبر داد.

برای نخستین بار در بیش از یک دهه گذشته خطر حمله تروریستی در استرالیا به 'بالاتر از حد متوسط' رسیده است.

دولت فدرال استرالیا دلیل افزایش خطر حملات تروریستی در این کشور را دخالت استرالیا در بحران عراق و شرکت در ائتلاف غرب بر علیه داعش عنوان کرد.

استرالیا از سال 2003 میلادی چهار سطح هشدار در مقابل حملات احتمالی تروریستی در نظر گرفته است.

بر این اساس در سطح پایین حمله تروریستی انتظار نمی رود، در سطح متوسط حمله تروریستی می تواند رخ دهد، در سطح بالا حمله تروریستی به احتمال زیاد روی خواهد داد و در سطح شدید حمله تروریستی قریب الوقوع است و یا رخ داده است.

دولت استرالیا در حالی اکنون خود را در کنار غرب به عنوان پرچمدار مبارزه با تروریست ها در سوریه و عراق مطرح می کند که دیدار اوایل دی ماه سال گذشته اعضای حزب ویکی لیکس این کشور با 'بشار اسد' برای ابراز وحدت با مردم و دولت سوریه و مخالفت با مداخله نظامی غربی ها را تاب نیاورد و آن را محکوم کرد.

اردوگاه غربی - عربی ضد سوری بویژه آمریکا و انگلیس برخلاف مقررات بین المللی برنامه تجهیز و مسلح کردن عوامل تروریستی را تاکنون انجام داده اند.

'جولی بیشاپ' وزیر خارجه استرالیا اخیرا اقرار کرد حدود 150 تروریست این کشور در نبردهای سوریه و عراق شرکت دارند و دست به جنایت می زنند.

آساق**1611
کد N495506

وبگردی