آفتاب

نوبخت : نسبت به تردد خودروهای گران‌قیمت و غیرمتعارف موافقتی نداریم

نوبخت : نسبت به تردد خودروهای گران‌قیمت و غیرمتعارف موافقتی نداریم

سخنگوی دولت تصریح کرد که نسبت به تردد خودروهای گران‌قیمت و غیرمتعارف که در جامعه وجود دارد موافقتی نداریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت به تشریح مصوبات امروز هیات وزیران پرداخت و اظهار کرد: موضوع واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای دو هزار و 500 سی‌سی در این جلسه مورد توجه قرار گرفت. پیش از این تسهیل‌نامه‌ای در هیات دولت وجود داشت که طی آن امکان واردات این خودروها برای افراد خاص و ساکنین برخی از جزایر در جهت تشویق و ترغیب آنها فراهم می‌شد و یک روش هم مطالبه شده بود مبنی بر اینکه این خودروها که ممنوعیت واردات داشتند متروکه می‌شدند و بعد امکان ورودشان وجود داشت. در مصوبه امروز هیات وزیران این راه بسته شد و نه تنها واردات این نوع خودورها ممنوع است، بلکه اگر متروکه هم باشند، حتما باید مرجوعه باشد و نباید تحت هیچ شرایطی به داخل کشور بیایند.

وی افزود: اگر قرار است به برخی قهرمانان و برخی افرادی که در جزایر ما ساکن هستند کمک کنیم لزومی ندارد این کمک به صورت مجوز دادن برای واردات خودرو باشد، کما اینکه ما نسبت به تردد خودروهای گران‌قیمت و غیرمتعارف که در جامعه وجود دارد موافقتی نداریم ؛چرا که با بافت فرهنگی ما مطابقت ندارد.

سخنگوی دولت در ادامه بحث درباره قیمت محصولات باقی را از دیگر موضوعات مطرح در جلسه امروز هیات وزیران عنوان و اظهار کرد: دولت برای اینکه حمایت خود را از کشاورزان را به صورت عملی انجام دهد 155 درصد قیمت‌های مصوب قبلی را برای خرید تضمینی محصولات باغی افزایش داد.

نوبخت گفت: با توجه به اینکه فاصله قیمتی که باغدارها ارائه می‌کنند تا قیمتی که برای مصرف‌کننده وجود دارد، زیاد است جهت کمک به کشاورزان عزیز و زحمت‌کش این افزایش قیمت را ارائه دادیم تا آنها از تولیدات محصولات‌شان متضرر نشوند.

سخنگوی دولت در ادامه اظهار کرد: باخبر شدیم برنج‌کاران ما در استان‌های شمالی با بازار راکدی مواجه هستند و قیمت تقلیل پیدا کرده به همین جهت هیات وزیران، معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی را موظف کرد تا با وزارت محترم جهاد کشاورزی و صنعت و معدن امروز بعدازظهر جلسه‌ای فوری تشکیل دهند و با روش‌هایی که مطرح می‌شود در جهت حمایت از برنج‌کاران اقدام کنند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: معاونت برنامه‌ریزی رییس‌جمهور از سوی هیات وزیران همچنین موظف شد تا موضوع افزایش سقف تسهیلات مسکن روستاییان را دنبال کند و البته این سقف تا پانزده میلیون تومان افزایش پیدا کرد. ضمن اینکه با توجه به ایجاد تسهیلات برای منطقه محروم بشاگرد، معاونت برنامه‌ریزی موظف به اجرایی کردن این موضوع نیز شد.

سخنگوی دولت در ادامه سخنان خود درباره یارانه پرداختی به بخش تولید، ضمن تشریح اختصاص قیمت‌ حامل‌های انرژی به سه بخش، اظهار کرد: یک بخشی از این موضوع به خانوارها در بیست و دوم هر ماه پرداخته می‌شود و از آنجا که هموطنان ما روی این مقدار حساب باز کرده‌اند حتی اگر حقوق کارگران با تاخیر پرداخت شود ما سر وقت این یارانه‌ها را به حساب مردم واریز می‌کنیم.

نوبخت با بیان این‌که این یارانه‌ها برای خانواده‌هایی که صاحب فرزند می‌شوند نیز اختصاص پیدا می‌کند، افزود: با توجه به اجرای طرح تحول سلامت، بخشی از منابع حاصل از یارانه‌ها به این موضوع اختصاص دارد و رقم آن چهار هزار و 800 میلیارد تومان است.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی ما از منابع حاصل از اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مازاد بر 10 هزار میلیارد تومان است که چهار هزار و 800 میلیارد تومان برای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و پنج هزار و 200 میلیارد تومان برای تولید اختصاص یافته است. ضمن اینکه با توجه به ابلاغ این مقدار به وزارت صنعت و معدن و تجارت، مقرر شد که این دستگاه‌ها برنامه‌های خود را تا 31 شهریور به معاونت برنامه‌ریزی تحویل دهند تا اقدام توزیع و ابلاغ پنج هزار و 200 میلیارد تومان برای یارانه تولید را آغاز کنیم.

سخنگوی دولت همچنین تاکید کرد: مازاد بر این موضوع یک یارانه ویژه در جهت حمایت غذایی به خانواده‌های کم درآمد علاوه بر یارانه‌ای که به همه خانوارها می‌دهیم در حال پرداخت است تا به نوعی عدالت اجتماعی مدنظر قرار بگیرد.

ادامه دارد...

کد N495458

وبگردی