آفتاب

سطح هشدار امنیتی در استرالیا افزایش می‌یابد

سطح هشدار امنیتی در استرالیا افزایش می‌یابد

دبیر کل سازمان اطلاعات امنیت استرالیا اعلام کرد،‌ این کشور ممکن است با افزایش تهدید از سوی حامیان گروه داعش هشدار علیه تروریسم را به سطح دوم افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از آسوشیتدپرس ، دیوید ایروین ، دبیر کل سازمان امنیت اطلاعات استرالیا گفت: وی تصمیم دارد پیش از بازنشستگی اش درروزهای آتی ، سطح هشدار علیه تروریست در استرالیا را از " متوسط " به " بالا" افزایش دهد.

به گفته دولت این کشور، بالاترین سطح هشدار"شدید"است که به این معنی است که" حمله تروریستی قریب الوقوع و یا رخ داده است.

دبیر کل سازمان امنیت استرالیا در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر، وضعیت هشدار در بالاترین حد متوسط است.

وی درباره علت این اقدام افزود: این اقدام به خاطر مردمی که اکنون در استرالیا گران هستند و به دلیل تاثیر عراق و سوریه بر جوانان استرالیایی نه تنها برای رفتن به این کشورها برای جنگیدن بلکه برای کاری که آنها در استرالیا ممکن است انجام دهند، صورت می گیرد.

سطح هشدار علیه تروریسم در استرالیا از سال 2003 از متوسط تغییر نکرده است. در همین حال انگلیس نیز ماه گذشته امنیت خود را به دومین سطح هشدار افزایش داد.

ایروین ماه پیش اعلام کرده بود که 60 شهروند استرالیایی در کنار گروه داعش وجبهه النصره در عراق و سوریه می‌جنگند. 15 استرالیایی نیز کشته شده اند که در بین آنها دو نوجوان با بمب انتحاری کشته شده اند.

دبیر کل سازمان امنیت اطلاعات استرالیا هم چنین ماه گذشته اعلام کرده بود، 100 استرالیایی دیگر فعالانه از گروه‌های افراطی در استرالیا حمایت می‌کنند که علاوه بر تأمین هزینه ها و تجهیزات برای این گروه ‌ها عضو می گیرند.

انتهای پیام

کد N495449

وبگردی