آفتاب

پخش عکس مغز متفکر نظامی ایران به چه معناست؟

پخش عکس مغز متفکر نظامی ایران به چه معناست؟

مبارزه در شرق عراق بر سر آمرلی یکی از مهمترین نبردها علیه داعش بوده است که ائتلافی غیرعادی با موفقیت از این شهر استراتژیک دفاع کردند.

بیزنس اینسایدر در گزارشی تحت عنوان «حضور مغز متفکر نظامی ایران در بزرگترین پیروزی عراق علیه داعش» نوشت: مبارزه در شرق عراق بر سر آمرلی یکی از مهمترین نبردها علیه داعش بوده است که ائتلافی غیرعادی با موفقیت از این شهر استراتژیک دفاع کردند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، «بیزنس اینسایدر» ادعا کرده است: نحوه مقابله با یورش داعش در جهت تسخیر شهر توسط قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران و مهمترین مامور عملیاتی ایران در خاورمیانه طراحی شده بود. سلیمانی پیروزی های استراتژیک بزرگی در طول سال های گذشته بدست آورده است.

براساس این گزارش، سلیمانی شخصا در آمرلی حضور داشت. او که هیچگاه راضی نبوده در تهران بماند، یک فرمانده عملیاتی است و موفقیت او ناشی از تمایلش به حضور فیزیکی در بحران های منطقه ای است.

امیل حکیم تحلیلگر عرب می گوید: سلیمانی از آن جهت موثر بوده که جنگجویی حرفه ای است که یکه و تنها در میدان نبرد حاضر می شود.

سردار سلیمانی در طول حضور آمریکا در عراق همواره سفرهایی به عراق داشت. این درحالی بود که احتمال دستگیری او وجود داشت.

سلیمانی همچنین استراتژیست حزب الله در نبرد قصیر بود که مهمترین رویارویی در جنگ شهری سوریه بود.

نبرد امرلی به مانند نبرد قصیر بسیار مهم تلفی می شود و ارتش عراق موفقیت در این جنگ را بزرگترین دستاورد و مهمترین پیروزی توصیف کرده است.

این شهر در 100 مایلی شمال بغداد واقع شده و فاصله زیادی با مرزهای ایران ندارد.

آمرلی به مدد کمک ایران، کردها و هواپیماهای امریکایی آزاد شد و نخستین شهری بود که با موفقیت در مقابل یورش داعش ایستادگی کرد.

حضور سردار سلیمانی نشان دهنده ی اهمیت امرلی است و می تواند به میزانی از همکاری ایران و آمریکا در مقابل داعش اشاره کند.

این عکس چهره ی تهران را به عنوان قدرتی که توانایی  جلوگیری از پیشروی های داعش دارد را تقویت می کند، مسئله ای که آمریکا ممکن است در نهایت مجبور به اذعان به آن شود.
کد N495442

وبگردی