آفتاب

استقرار سربازان چین در سودان جنوبی

استقرار سربازان چین در سودان جنوبی

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد، چین استقرار 700 سربازش را در میان نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در سودان جنوبی آغاز کرده و قرار است آن‌ها از حوزه‌های نفتی و کارگران چینی در برابر خشونت‌های این کشور دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از سخنگوی رئیس جمهوری سودان جنوبی گزارش داد که انتقال یک گردان پیاده نظام چین به شهرهای سودان جنوبی چندین روز به طول می‌انجامد.

چین بزرگترین سرمایه‌گذار صنعت نفت سودان جنوبی محسوب می‌شود. مقام‌های سازمان ملل پیشتر گفته بودند که این اولین بار است که چین می‌خواهد یک گردان نیرو به حافظان مسلح سازمان ملل اضافه کند. چین سال گذشته کی گروه کوچک حمایتی را به عملیات سازمان ملل در مالی اعزام کرد. چین به صورت فوق العاده‌ای نقش دیپلمات‌ فعالی در سودان جنوبی دارد.

پکن ماه گذشته میلادی جنوبی را به دلیل شروع موج جدیدی از خشونت‌ها در این کشور نفت‌خیز تحت فشار قرار داد و خواستار برقراری آتش بس فوری و آغاز گفت‌وگوهای سیاسی شد.

در همین حال هیات سازمان ملل در سودان جنوبی اعلام کرد که یک هلی‌کوپتر این سازمان که ماه گذشته دچار سانحه شد و سه سرنشین روسی آن جان باختند، در واقع ساقط شده بود.

سخنگوی سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت: کارشناسان سازمان ملل اولین مرحله از تحقیقات خود را به پایان رسانده‌اند و مشخص شد که هلی کوپتر ام آی 8 سازمان ملل در 26 اوت، ساقط شده بود. طی چهار هفته گذشته هیات سازمان ملل تحقیقاتی را درباره سقوط این هلی‌کوپتر که در حال انجام ماموریت‌ عادی خود بود انجام دادند.

انتهای پیام

کد N495141

وبگردی