آفتاب
نیویورک تایمز:

گفتگوی ایران با روسیه به تحریم ها ضربه می زند

گفتگوی ایران با روسیه به تحریم ها ضربه می زند

یک رسانه آمریکایی با اشاره به مذاکرات و توافقات اخیر ایران و روسیه، گفتگوهای انجام شده میان تهران و مسکو را عاملی برای ضعیف شدن تحریم های موجود علیه جمهوری اسلامی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیویورک تایمز در گزارش خود می نویسد: روز سه شنبه ایران سیگنال های جدید را در مورد اینکه می خواهد تحریم های غرب علیه برنامه هسته ای خود را شکست بدهد مخابره کرد. این سیگنال ها همچنین این احتمال را بوجود می آورند که شاید امید چندانی به نتیجه بخش بودن دور جدید مذاکرات که قرار است از تاریخ 18 سپتامبر در نیویورک آغاز شوند نیست.

ایرانی ها می گویند که تمایل آنها برای مذاکره با روسیه به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت و همچنین یکی از کشورهای موجود در گروه 1+5، در بخش انرژی است و این یعنی آنکه تحریم های موجود در خصوص صادرات نفت ضعیف می شوند.

علاوه بر آن آفریقای جنوبی که در گذشته یکی از خریداران اصلی نفت ایران محسوب می شود اعلام کرده که قصد دارد مجددا خرید نفت از تهران را آغاز کند و این امر ظرف سه ماه آینده نهایی می شود.

این وضعیت در حالی است که روز دوشنبه "عباس عراقچی" معاون وزیر امور خارجه ایران، اعلام کرد که تهران هیچ گونه تحریم جدیدی را نمی پذیرد.

نیویورک تایمز در ادامه می نویسد که تمایل ایران برای گسترش روبط با روسیه در حالیکه مسکو نیز تحت تحریم های غرب قرار گرفته علاوه بر آنکه تاثیر تحریم ها را بر هر دو کشور کم می کند نشانگر آن است که ایران در حال آماده کردن مسیری جدید برای خود در صورت شکست دور جدید مذاکرات است.

کد N495032

وبگردی