آفتاب

کامرون برای حفظ بریتانیای کبیر به اسکاتلند می‌رود

کامرون برای حفظ بریتانیای کبیر به اسکاتلند می‌رود

نخست وزیر انگلیس امروز (چهارشنبه) در سفری فوری با هدف حمایت از مقابله با موج جدایی طلبی با نزدیک شدن به رفراندوم هفته آتی به اسکاتلند می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس و اد میلیبند، رهبر حزب مخالف کارگر توافق کردند تا مناظره خود را در مجلس عوام برای روز چهارشنبه لغو کرده تا کامرون به شمال برود.

این اقدام پس از اینکه یک نظرسنجی نشان داد که پیش بینی می‌شود این اتحاد 300 ساله از بین می‌رود صورت گرفت.

کامرون، رهبر حزب محافظه کار انگلیس در این باره گفت: فردا زمان مناسبی برای سوال و جواب کردن در پارلمان نیست بلکه زمان رفتن به اسکاتلند و صحبت کردن با مردم و گوش دادن به حرف‌های آنهاست.

در حالی که تنها هشت روز به رفراندوم 18 سپتامبر مانده، نخست وزیر درباره آن گفت: در نهایت تصمیم گیری برعهده مردم اسکاتلند است اما من می‌خواهم بدانند که باقی بریتانیا و من به عنوان نخست وزیر از آن‌ها می‌خواهیم با ما بمانند.

کامرون و میلیبند برنامه‌های حزبی مشترکی ندارند اما تصمیم مشترک آن‌ها برای پیوستن به کمپین پیش رو در کنار نیک کلگ، رهبر حزب لیبرال دموکرات و معاون نخست وزیر نشان دهنده شرایط ویژه در اسکاتلند و بریتانیاست.

رهبران احزاب محافظه کار کارگر و لیبرال دموکرات اسکاتلندی پیشتر در روز سه شنبه در ادینبرگ جمع شدند تا جدول زمانبندی برای واگذاری قدرت به سیاستمداران جدید را در صورت رای "نه" مردم در رفراندوم، به امضا برسانند.

گوردن براون، نخست وزیر سابق حزب کارگر این برنامه را در سخنرانی در روز دوشنبه اعلام کرد و متعهد شد که پیش نویس قانون اسکاتلند درباره مسائل مالیاتی و رفاهی تا ژانویه آماده می‌شود.

اما آلکس سالموند، وزیر اول و رهبر حزب ملی اسکاتلند گفت، اتحادگرایان مضطرب فقط پیشنهادهای مطرح شده در اوایل سال جاری را در قالب دیگری ارائه می‌دهند.

وی همچنین نسبت به پیروزی در رفراندوم ابراز امیدواری کرد.

با این حال اگر برخی نظرسنجی‌ها حاکی از پیروزی کمپین مخالف است، بسیاری دیگر نشان می‌دهد که دو جریان شانه به شانه هم در حال حرکت هستند.

انتهای پیام

کد N495009

وبگردی