آفتاب

استقبال رسمی از روحانی در کاخ ملت تاجیکستان

استقبال رسمی از روحانی در کاخ ملت تاجیکستان

حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران که به تاجیکستان سفر کرده است، در کاخ «ملت» مورد استقبال رسمی «امامعلی رحمان» رییس جمهوری این کشور قرار رار گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، رییس جمهوری صبح امروز (چهارشنبه) در راس هیات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی وارد شهر دوشنبه پایتخت کشور تاجیکستان شد.

رییس جمهوری اسلامی ایران در این مراسم که با نواخته شدن سرود ملی دو کشور همراه بود، از گارد تشریفات ریاست جمهوری تاجیکستان سان دید . روحانی سپس به زبان فارسی به اعضای گارد سلام کرد و به ادای احترام آنان پاسخ داد.


بعد از این استقبال رسمی، دیدار دوجانبه رییسان جمهوری ایران و تاجیکستان برگزار می شود.طرفین قرار است پس از این دیدار، در نشست خبری شرکت کنند.


هیات همراه رییس جمهوری اسلامی ایران نیز با هیات تاجیکستانی درباره امضای اسناد همکاری دو کشور بحث و تبادل نظر خواهند کرد و سپس اسناد همکاری دو کشور به امضا می رسد.


به گزارش ایرنا، روحانی به منظور شرکت در چهاردهمین اجلاس سران کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای که در شهر دوشنبه برگزار می شود، به تاجیکستان سفر کرده است.


رییس جمهوری اسلامی ایران قرار است در حاشیه این اجلاس با اعضای سازمان شانگهای و نیز مقامات تاجیکستان دیدار و گفت و گو کند.


دیدارهای دوجانبه و سه جانبه با سران کشورهای عضو شانگهای از دیگر برنامه های سفر رییس جمهوری کشورمان به تاجیکستان است.


تاجیکستان از ماه سپتامبر سال 2013 میلادی ریاست سازمان همکاری شانگهای را بر عهده دارد و چهاردهمین اجلاس سران با عنوان «همکاری، هم رشدی، هم شکوفایی» در شهر دوشنبه برگزار می شود.
کد N495002

وبگردی