آفتاب

لیبریا: نبود حمایت بین المللی دلیل ادامه انتشار ابولا است

لیبریا: نبود حمایت بین المللی دلیل ادامه انتشار ابولا است

تهران - ایرنا - مقام های لیبریایی ضمن هشدار درباره وخامت بحران ناشی از انتشار بیماری ˈابولاˈ در این کشور، ناکافی بودن حمایت های بین المللی را از دلایل بی نتیجه ماندن تلاش ها برای مقابله با این همه گیری دانستند.

به گزارش پایگاه خبری 'الجزیره'، 'برونی ساموکای' وزیر دفاع ملی لیبریا دیروز (سه شنبه) در جلسه شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک گفت: لیبریا با تهدید وجودی بسیار جدی مواجه است و ویروس مرگبار ابولا باعث اختلال در عملکرد عادی دولت شده است.

وی بحران ابولا را به زبانه های آتشی تشبیه کرد که هرچه در سرراهش قرار داشته باشد را می بلعد.

این مقام لیبریایی با ناکافی خواندن اقدامات اولیه جامعه بین المللی برای مقابله با بیماری ابولا گفت که زیرساخت های ضعیف کشورش تحت تاثیر همه گیری این بیماری، در هم شکسته شده است.

سازمان بهداشت جهانی دیروز از افزایش چشمگیر شمار قربانیان ابولا در آفریقا خبر داد. بر اساس آمار این نهاد بین المللی، دست کم دو هزار و 296 نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند. بیشترین تعداد کشته شدگان متعلق به لیبریا است.

این سازمان اخیرا درباره افزایش تصاعدی شمار قربانیان بیماری ابولا در لیبریا در سه هفته آینده هشدار داده است.

'سیلوی بریاند' مدیر بخش بیماری های سازمان بهداشت جهانی در نشستی در 'ژنو' اعلام کرد که آمار جمع آوری شده، کم تر از شمار واقعی مبتلایان و قربانیان این بیماری مرگبار است.

به گفته 'کارین لندگرن' فرستاده ویژه سازمان ملل در لیبریا، دست کم 160 نفر از پزشکان و پرستاران این کشور به ابولا آلوده شده و 80 نفرشان تاکنون جان باخته اند.

'الن جانسون سرلیف' رییس جمهوری لیبریا نیز پیشتر در اظهاراتی که از طریق شبکه 'اسکایپ' در دانشگاه 'هاروارد' آمریکا پخش شد، از احتمال افزایش شدید شمار قربانیان ابولا در هفته های آینده در نتیجه کمبود تجهیزات، ناکافی بودن حمایت های بین المللی و نگرانی مردم کشورش خبر داد.

وی که از شهر 'مونروویا' پایتخت لیبریا سخن می گفت، اوضاع را در کشورش وخیم ارزیابی و بر لزوم کمک جامعه بین المللی برای مبارزه با همه گیری ابولا تاکید کرد.

خاورم**9156**1651
کد N494929

وبگردی